רשת האינטרנט הפכה לזירה המרכזית של שיווק של עסקים וחברות. עסקים רבים כבר הבינו את הפוטנציאל הרב הטמון בפרסום ושיווק באינטרנט. חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים מציעים לבעלי עסקים אפשרויות קידום ופעולות שיווק רבות: קידום אתרים אורגני, קידום ממומן, קידום ברשתות החברתיות, רב מסר וכדומה. עבודת קידום אתרים מטרתה להביא לחשיפה גדולה של לקוחות פוטנציאליים, חיזוק המיתוג אולי המותג לשם הגדלת מחזור הרווחים.
הבחירה של סוג הקידום: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות או רב מסר, נעשית ע"י בעלי העסק, ובאפשרות למצות את הפוטנציאל הגלום בפעילות באינטרנט.
קידום אתרים אורגני
עבודת קידום אורגני כוללת עבודה יסודית של בניית מבנה אתר נכון הכולל קישורים פנימיים, הרכבת קישורים המפנים אל האתר, הכנסת תכנים לאתר והפצת האתרים המקוריים. עבודת קידום אתרים אורגני כוללת בתחילה עבודה רבה ובהדרגה עם התקדמות הקידום כמות העבודה יורדת. עבודת קידום זו איטית יחסית ודורשת חודשים ארוכים להשגת התוצאות, אך לאחר מכן ניתן לשמר את עבודת הקידום.
קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן מתבסס על הצבת מודעות פרסום במנועי החיפוש בראש תוצאות החיפוש או לצידן ובדפים פנימיים או קידום ממומן בפייסבוק. עבודת קידום ממומן מקצועית תביא לחשיפה ללקוחות פוטנציאליים שיקליקו על המודעות ויגיעו אל האתר ויביאו לגידול מחזור הרווחים. מחיר ההקלקה משתנה בהתאם לתחרות על מילת החיפוש. עבודת קידום ממומן מבוססת על איתור נכון של מילות חיפוש בהתאם לתחום. היתרון של פרסום ממומן הוא בחשיפה המהירה והישירה לגולשים, החיסרון הוא שיש לשלם על כל הקלקה על המודעה והחשיפה לגולשים היא רק כשהמודעה מופיעה, לאחר הסרת מסע הפרסום האתר נשאר בדפים האחוריים של האתר חיפוש במנועי החיפוש.
קידום ברשתות חברתיות
הרשת החברתית פייסבוק זוכה להצלחה מסחררת וכיום גם לגוגל יש רשת חברתית. קידום ברשתות חברתיות הפך למועדף על בעלי עסקים רבים המצליחים לפרסם מבצעים, מוצרים חדשים, לשתף תמונות וסרטונים לשם השגת לקוחות חדשים ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים. סוד ההצלחה של פייסבוק הוא בהקמת דף עסקי או אתר המאפשר לגולשים להגיב ולשתף. על מנת לנהל דף עסקי בפייסבוק בצורה מקצועית, שתניב את הפירות, עסקים רבים פונים לחברות קידום אתרים.