בעלי עסקים רבים בישראל יודעים כי שיווק עסק בארץ הוא לא עניין של מה בכך ובטח כאשר אין תמיכה ממשית של משרדי הממשלה בחיזוק עסקים קטנים ובינוניים וכי ההוצאות לקיומו של כל עסק הן גבוהות והתחרות עזה ביותר.
עסקים רבים מחפשים כל העת כיצד למקסם את פעילותם העיסקית, להביא לקוחות חדשים לעסק, לחזק את המותג העסקי או המיתוג של המוצרים\השירות וכיצד להפוך לחזקים יותר בענף בו הם פעילים בקרב ספקים ולקוחות כאחד.
אחת הדרכים היותר יעילות "לבלוט בשטח" היא זו של אירועים עסקיים.
מהם אירועים עסקיים?
אירוע עסקי הינו אירוע הפונה לקהל הרחב סביב נושא ספציפי הקשור לבית העסק או אירוע המיועד אך ורק למי שקשורים מקצועית לענף עליו מדובר. אירועים עסקיים יכולים להיות בדמות כנס מקצועי, תערוכה פתוחה או סגורה או אירוע שיוזמת חברה העובדת מול העסק שלך והינך מוזמן אליו.
כיצד משווקים את העסק באירועים עסקיים?
שיווק עסק באירועים עסקיים תלוי כמובן בסוג האירוע:
כנס מקצועי – יש לדאוג ששמך כולל שם העסק ואף הלוגו אם אפשרי יהיו על חלקה העליון של החולצה של ךעל מנת שיוכלו לפנות אליך עמיתים למקצוע שמכירים אותך מהאינטרנט או הטלפון וטרם הכרתם אישית. אם אפשרי לתת חסות לכנס ולהפיץ את שם העסק או לחזק כך את המיתוג שלו בתעשיה – הדבר מומלץ, כמובן ביחס לעלות הנידרשת לשם כך.
תערוכה סגורה – באם משתתפים בתערוכה סגורה המיועדת לאנשי מקצוע יש להכין ביתן מקצועי אליו יוכלו להגיע לקוחות או שותפים עיסקיים פוטנציאלים. חשוב לאפשר נקודות ישיבה או שיחה נוחים, כדאי לאפשר מים קרים ואם ניתן קפה או תה למי שמתעכבים על היכרות עימכם ועם העסק שלכם. מעבר לכך חשוב להכין מראש כל חומר שיווקי עסקי שיכול לעזור לכם ולדאוג כמובן להחליף כרטיסי ביקור עם כל מי שרלוונטי עבוכם.
תערוכה פתוחה – כמו תערוכה סגורה אך לקהל הרחב עם דגש רב יותר על שטח להגעת מבקרים שונים שרוצים להציץ במוצרים וכדאי להציע תחרות כלשהי עם פרסים למי שנירשמים במתעניינים במוצר או השירות שלכם כמו גם הפעלת דיילות שיסתובבו בשטח התערוכה וימשכו לקוחות אפשריים לדוכן שלכם על חשובן המתחרים.
כל אלו הם התורה על רגל אחת וכדי להתכונן נכון לאירועים עסקיים שיכולים לתרום ממשית לעסק שלכם, כדאי לשכור שירותי חברות העוסקות בתחומים הללו ולהגביר את הנוכחות בשטח על מנת לחזק את העסק ולגדול גם כאשר הדבר לא פשוט ולא קל.