ייעוץ קולינרי בא לעזור לבעל המסעדה או עסק המזון מבחינה קולינרית.
היועץ הקולינרי דן באופן מעמיק עם בעל המסעדה על נושאי הריווחיות, מחזורי מכירות, נקודות איזון, הלוואות, אישורים והתפריט כמובן. האם התפריט הקיים מוכר? או שצריך לשפר אותו!? האם העובדים אפקטיביים למסעדה? או שכדאי לגייס עובדים חדשים!? במקרים רבים היועץ הקולינרי מסייע בגיוס עובדים חדשים ובמקביל מכשיר את העובדים הקיימים.
מסעדן מצליח זה מסעדן שיודע לעשות הכול אבל לא עושה הכול בעצמו.
מסעדן צריך להבין בראיית חשבון, בשיווק, בעריכת דין, ב Food Cost, בתמחור מנות, בניהול מלצרים, טבחים ושפים, בקניינות, באוכל, באלכוהול, בשירות ואירוח. כול אלו הם רשימה חלקית של מה שהמסעדן המצליח צריך לדעת או להבין במידה מסוימת.
הבעיה העיקרית של המון מסעדנים שסוגרים את הדלתות בשנה הראשונה ליום הפתיחה, הוא שאומנם יכול להיות שהם מבינים בהכול אבל לוגית הם לא יכולים לעשות הכול. לכן, שוכרים עורך דין, לכן שוכרים רואה חשבון, שף, טבחים, מלצרים וכו'.
יועץ קולינרי למסעדה זה בעל מקצוע לכול דבר. כמו שבעל המסעדה צריך טבח כדי להוצי מנות כך צריך לשכור את שירותי ייעוץ קולינרי כדי להיות בטוח שאותו טבח שהוציא מנות, אכן תורם לרווחיות המסעדה. טבח יכול להיות משו סטטי ויכול להיות דבר ממשי. ברשתות המזון הצליחות ביותר בעולם, הטבחים הם סטטיים.
אם כבעל מסעדה או קייטרינג לאירועים אתה מעוניין להכניס את הייד לכיס של הצרכן ולדלות מעט כדאי שתזכור ש אין צורך לעשות בורגר טוב יותר ממקדונלדס - יש צורך להתאים את הבורגר לצרכן, וכמו עם משל זה, הנמשל הוא שכדאי לברר מה הקהל של המסעדה שלי מחפש? מי אני בכול הסיפור? מה אני נותן? האם אני באמת נותן לקהל שלי את מה שהוא מחפש? אם כן, מי מבקר אותי? מי אחראי לנטר ושפר את הפעולות שלי?