אחד המדדים שיגדירו את ההצלחה של העסק הוא שירות הלקוחות שלו. הבעיה היא שכיום קשה מאד לרצות את הלקוחות: הם מצפים לקבל מענה, בכל רגע נתון, כשהאפשרות לבחור בשירותיה של חברה מתחרה, בהיעדר המענה הזה, תמיד קיימת. עבור עסקים שלא יכולים לאייש מערך טלפוני מהשורה הראשונה יש, בתנאים אלה, ברירה יעילה במיוחד: היעזרות בחברות המציעות מענה אנושי לעסקים.
המאפיינים העיקריים של המענה האנושי
מענה אנושי לעסקים, ברמה הכללית, הוא שירות שבו חברה חיצונית לוקחת על עצמה את תפעול המערך הטלפוני של חברה, עסק או ארגון מסוים. הדבר נעשה באמצעות צוות מקצועי, המוכשר לכל משימה באופן ספציפי, בין השאר באמצעות תסריט שיחה. המענה, מיותר אולי לציין, ניתן בשמו של העסק, אשר עבורו עומדת גם האפשרות להוסיף ג'ינגל או פתיח ייחודי משלו.
יש חברות שלוקחות את כל זה צעד אחד קדימה. מענה אנושי לעסקים בביפר, למשל, כולל בתוכו פעולות שונות שניתן לבחור שהנציגים יעשו, דוגמת תיאום פגישות עבור הלקוחות, גביית תשלום, תמיכה בקמפיינים פרסומיים וכיוצא בזה. חשוב להדגיש שהחברה מאפשרת לבעל העסק לקבל, באופן מיידי או מרוכז, את ההודעות, וזאת באמצעות הודעת SMS, דואר אלקטרוני או פקס.
יתרונות המענה האנושי
אז מדוע רצוי להעדיף את המענה האנושי על פני פתרונות אחרים? בראש ובראש, ניתן להתייחס להיבטים של נוחות ותועלת כלכלית. המענה האנושי מונע את הצורך להעסיק ולהכשיר כוח אדם ייעודי לביצוע המשימות האלה, על כל אלפי השקלים הנדרשים לכך בכל חודש. כאשר המענה הוא אכן מקצועי, כפי שיציעו חברות מהשורה הראשונה בתחום, יכול השירות לשפר את קרנו של העסק בעשרות מונים.
סוגיית הזמינות חשובה אף היא, ויש שיגידו שיותר מכול. ניתן לבחור שהמענה האנושי יינתן בכל אחד מימות השבוע, 24 שעות ביממה. הדבר יביא לכך שאף לקוח לא ייפול בין הכיסאות, וכולם יקבלו מענה יעיל ואדיב, מה שצפוי להגדיל את מאזן המכירות של העסק, ואת הרווחיות שלו באופן כללי.
שירותים משלימים אחרים
חברות מסוימות הפועלות בתחום של המענה האנושי לעסקים מציעות שירותים משלימים, שתורמים עוד יותר לעסק נתון. בין השאר, מדובר כאן על הפעלת מוקד נוהל שש, אותו נוהל המחייב כל חברה שמספר כלי הרכב שלה גדול מ-40 בפעולות דוגמת השמת מדבקות "איך הנהיגה שלי?" על הרכב, מערכת דיווח ומעקב על נהיגת העובדים ועוד.
גם כאן, מוקד טלפוני מאויש היטב עשוי לקחת על עצמו את העיסוק בתחום, לרבות הענקת מענה טלפוני למתקשרים, הפקת דוח''ות, ניתוח תלונות ועוד. הדבר מסיר אבן גדולה מבעלי העסק, ומאפשר להם להשקיע את כל המאמצים בתפעולו השוטף.