כלל לא קל לזכות בתחרות מוצר השנה. כל מוצר אשר זוכה בפרס מוצר השנה של ישראל עובר סינון ובחירה קפדנית אשר מבטיחה כי רק המוצרים האיכותיים ביותר ייבחרו ויקבלו את התואר הנכסף "מוצר השנה". מספר המועמדים לזכייה הוא רב, והתחרות בין החברות והמוצרים השונים היא קשה מאוד. אילו שלבים, אם כן, צריך לעבור מוצר עד לבחירתו להיות מוצר השנה בקטגורייה מסוימת?
שלב הבחירה הראשון- סינון על ידי צוות מומחים
ראשית, עובר המוצר המועמד סינון קפדני על ידי צוות המורכב ממומחים ממגוון תחומים הרלוונטיים לתחרות- ביניהם מנכ"לים וסמנכ"לים של רשתות שיווק גדולות וחברות מהגדולות ומהמצליחות במשק, וכן אקדמאים בתחום התעשייה, השיווק והפרסום. בין החברים בפאנל המומחים ניתן למצוא, למשל, את ניצן לביא מנכ"ל סופר-פארם, את אלי כהן מנכ"ל שבועון לאשה, ואקדמאים בכירים מהאוניברסיטאות והמכללות המובילות בישראל. בראש צוות המומחים עומד פרופסור יעקב הורניק מהמרכז האקדמי פרס.
המומחים בודקים את מרכיבי החדשנות של המוצר או השירות הנבדק, ובוחנים בעין מקצועית האם הוא מספיק טוב על מנת לעבור לשלב הצרכנים. כך, גם בר מים תמי 4 טאץ' של חברת שטראוס עבר בהצלחה את שלב הסינון על ידי המומחים הגדולים ביותר בתחום.
השלב השני והמכריע- שלב מחקר הצרכנים
לאחר שעבר ביקורת על ידי מומחים, עובר המוצר לבדיקה של מי שמשתמש בו בפועל בסופו של דבר, ומי שגם יכריעו את גורלו בשוק- מדובר, כמובן, בקהל הצרכנים אליהם מיועד המוצר. המחקר מתבצע על ידי חברה חיצונית ששמה קאנטר מדיה, חברה מקצועית ובעלת ניסיון רב במחקרים מסוג זה. החברה פועלת על פי שיטות וסטנדרטים בינלאומיים לבחירת מוצרים מובילים במדינות שונות בעולם.
במסגרת ביצוע המחקר, מתבקשים הצרכנים לדרג את המוצר או השירות המועמד לפי קריטריונים שונים- עד כמה המוצר מושך, נוח וזמין לשימוש; עד כמה הפטנט עליו מבוסס המוצר חדשני; עד כמה הם שבעי רצון מן השימוש במוצר ובאיזו מידה המוצר עונה על הצורך שלשמו הוא נוצר. המחקר המתבצע לצורך קביעת מוצר השנה הינו הגדול מסוגו בארץ, והוא עושה שימוש בפילוח שוק מאוד רחב ומגוון המבטיח את קבלת התוצאות המהימנות ביותר.
בר מים תמי 4 Touch של חברת שטראוס הצליח, אם כן, לעבור גם את המבחן הזה, מבחן הצרכנים- המספר הגבוה יותר של צרכנים דירגו את המוצר כחדשני, כיעיל, כאטרקטיבי וכנוח לשימוש, ביחס למוצרים המתחרים בקטגוריה זו. בנוסף, המספר הגבוה ביותר של צרכנים העידו על עצמם שהם שבעי רצון מהשימוש בבר המים.