בעלי עסקים רבים אינם מבינים לעומקו את המשמעות של מיתוג חברה מא' ועד ת' ורובם חושבים שבחירת צבעים כלשהי או לוגו בסיסי הוא מיתוג לחברה שלהם.
מהו מיתוג?
מיתוג חברה הוא יצירת תפיסה של צרכנים כלפי מהות או תוכן של חברה כלשהי על בסיס הבידול המזוהה עימה של צבעים, לוגו ועיצוב.
דוגמאות למיתוג חברה?
מקדונלדס עם ה M המוקשתת והצבעים של אדום וצהוב המזוהים עם החברה והמותג בכל העולם. קוקה קולה עם לוגו וסלוגן קבועים שנים רבות ובצבעים של שחור ואדום. פרארי עם גווני צהוב שחור של הסוס על לוגו בצורת מגן.
איך יוצרים זאת נכון?
כאשר חברה מעוניינת למתג את עצמה היא עוברת תהליך שלם של מיתוג חברה באמצעות חברת מיתוג המתמחה בכך. רבים בוחרים לעשות זאת עצמאית אך בחירת לוגו כלשהו או צבעים כלשהם אינם תמיד נעשים בחוכמה ובהתאמה לחברה ולתפיסת העולם שלה וכך יהיה חיבור שלילי ולא חיובי בין הלקוחות לחברה.
אז מה עושים?
ראשית יש לנתח את מהות העסק שלכם ואת מטרת הפעילות שלו וקהל היעד אליו הוא פונה. לאחר מכן בוחרים לו לוגו מודרני המתאים לעסק, כאשר לכל תחום עיסוק ונישה יש סממנים היותר מוכרים ומזוהים עימה וכמובן יש לשלב את שם העסק או רמיזה לשם העסק בלוגו. הלוגו אמור להיות מושתת על צבעים שבוחרים לעסק ומתאים לו. לחברתת קירור מזגנים מתאים צבע כחול לבן המשדר קור בעוד שלחברת מוצרי חשמל יתאים צבע אדום המשדר אנרגיה וכדומה. לאחר בחירת צבעי עסק ולוגו מתאים כדאי לבחור סלוגן, משפט מחץ המאפיין את העסק בקצרה, ויכול להיתפס בקלות בראשם של לקוחות פוטנציאלים ולהקל עליהם את הבנת מהות העסק שלך.
אלו השלבים הראשונים בתהליך של מיתוג חברה. כעת יש לדאוג כי הלוגו והסלוגן על בסיס הגוונים שניטבחרו יהיו על כל מה שקשור לעסק החל מחולצות העובדים ועד ניירת משרדים מכרטיסי ביקור ועד מעטפות ופנקסי חשבוניות וקבלות.
התהליך הסופי הוא יצירת משרדי החברה על בסיס הגוונים שניבחרו ובחירת ריהוט משרדי או צביעת קירות בצבעי החברה ובשילוב הלוגו בהם.
אין כל ספק כי תהליך מיתוג חברה נכון יוכל לשפר את הבידול של העסק שלך מן המתחרים ויעזור לך להגיע לקהל לקוחות שמזדהה עימך וגם יזכור אותם לעתיד לפעמים נוספות שיזדקק לשירות או למוצר שלך.