פתחתם עסק חדש ואתם מאוד להוטים כבר להביא לקוחות. אתם פונים אל משרד פרסום ומבקשים ממנו לעזור לכם. המשרד מתחיל בעבודתו ואתם לחוצים ומנסים לזרז את התהליך. זכרו, מה שבא מהר, הולך מהר, ומי שלא משקיע זמן בעסק שלו, סופו של העסק ליפול.
הסיבה שבניית קמפיין פרסום לעסק חדש יכולה להימשך זמן רב היא הצורך של כל משרד פרסום לעבור כמה שלבים מאוד חשובים מבלי לפסוח עליהם, מפני שהם ישפיעו על מידת ההצלחה של הקמפיין. אז אולי אתם מתים כבר לצאת לדרך, אבל כדאי להיאזר בסבלנות ולתת למקצוענים לעשות את העבודה שלהם בצורה הכי טובה שהם יודעים.
מיהו העסק?
פרסום עסק צריך לשדר את כל הערכים של העסק, ולכן צריך להבין מהם בדיוק הערכים של העסק, מה הוא רוצה לתת לצרכנים ומה הופך אותו לשונה ומיוחד בהשוואה לעסקים מתחרים?
צריך גם לדעת מיהו קהל היעד של העסק, כדי שהמיתוג ייעשה בצורה כזו שתעניין את קהל היעד ותסקרן אותו לבדוק את העסק ובסופו של דבר לבצע רכישה דרכו, ולא דרך עסק מתחרה.
שלב המיתוג
בהתאם לכל הנתונים לעיל, מתחילים למתג את העסק, כלומר לתת לו עיצוב ושפה משלו, בהתאם לערכים שלו ולמאפיינים של קהל היעד. לרוב, המיתוג כולל עיצוב לוגו, סלוגן, ואתר אינטרנט. הרבה פעמים, זה השלב שמאריך את התהליך כולו, כיוון שהוא מבוסס על מחקר שאיתו אפשר לדעת איך קהל היעד יגיב. מתחילים עם כמה סקיצות, מראים אותם למדגם מייצג של קהל היעד ובודקים איזו סקיצה מקבלת תגובות חיוביות יותר.
אם כן, פרסום עסק הוא תהליך ארוך מאוד, ויש להשקיע את כל הזמן האפשרי ואת כל הכסף שאפשר כדי להשיג את הטוב ביותר. כמובן שהזמן דוחק, שהרי צריך להתחיל להחזיר הלוואות שנלקחו לטובת פתיחת העסק, אך הפסד של היום יכול להניב רווח כפול ומכופל בהמשך הדרך.
נקודה לסיום, חשוב לבחור משרד פרסום מקצועי ובעל ניסיון, ורק לאחר שנבדקו עבודות קודמות שהוא ביצע. יש לבדוק את היכולות הוורסטיליות שלו, וכמובן לא לוותר על פגישות עם כמה משרדים במקביל לפני שבוחרים את מי שבסופו של דבר ינהל את התיק.