חפש מאמרים:
שלום אורח
01.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם את מחוברת ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים18/02/20143257 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בס"ד

האם את מחוברת ?

מה זה להיות מחוברת עבורך ?

אני מניחה שמיד תשאלי מחוברת למה ?

מחוברת לעצמי ?

מחוברת לבעלי ?

מחוברת לילדים ?

מחוברת לעבודה ?

ולהבדיל, מחוברת לקב"ה ?

ובכן, נגדיר את המושג חיבור ונראה כיצד ניתן ליישם אותו בתחומים השונים.

הפלא של המושג חיבור טמון בשורש המילה.

השורש הוא: ח.ב.ר

מזכיר לך שורשים דומים ?

חשבי לרגע.

כן, פשוט. השורשים ב.ח.ר ו ח.ר.ב

מה הקשר ?

מדוע כתבתי שנתחיל עם מהות המילה חיבור ומיד פניתי לעסוק בשורשים הקרובים  ?

מכיוון, שכאן טמון הסוד.

הסוד של החיבור לעצמך, הסוד של החיבור לבעל, לילד, לעבודה ולהבדיל אלפי הבדלות לקב"ה.

כשאת בוחרת נכון את מתחברת.

כשאת בוחרת לא נכון את מחריבה.

בוודאי שכולנו רוצות  להרגיש מחוברת לעצמנו.

איך תבדקי שאת מחוברת לעצמך ?

אני מזמינה אותך לצעוד איתי 5 צעדים לבדיקת מידת החיבור שלך לעצמך:

א. מהו הרגש הדומיננטי שקיים בחיים שלך ?

ב. האם את מרגישה סיפוק בחיי היום יום במה שאת עושה או במקום העבודה או בבית ?

ג. האם התקשורת הבינאישית שלך זורמת ?

ד. האם נעים לך להיות בחברת עצמך ?

ה. באיזה אופן את דואגת להתקדמות האישית שלך ?

כעת, אעבור שאלה שאלה ונבחן את הדברים יותר לעומק.

א. איזה רגש דומיננטי מעיד לדעתכן על חיבור לעצמי ?

נכון, רגש של שמחה. אין הכוונה לשמחה פרועה או להוללות, אלא שמחה פנימית מעצם קיומך, את בת מלך !

ב. מדוע הרגשת הסיפוק מעידה על חיבור לעצמך ?

מכיוון שסיפוק הוא צורך מאד חיוני בחיי האדם. כשאת עושה משהו ומרגישה סיפוק, את מתמלאת וזה נותן לך כוח לעשות עוד. בדרך כלל אנו מרגישות סיפוק כאשר אנו משיגות  מטרה שרצינו להשיג. כשאת עושה משהו ואת מרגישה סיפוק, זאת אומרת שהשגת מטרה שלך. המטרות שלך הן חלק חשוב ממך.

ג. מדוע תקשורת בינאישית זורמת היא עדות לחיבור לעצמך ?

אנסה להסביר זאת בסיוע המושג מנגנון הגנה. מנגנון הגנה הוא אסטרטגיה של הגנה עצמית שהאדם נוקט כדרך להגן על עצמו מפני חרדה. מנגנוני ההגנה חשובים לתפקוד הנורמטיבי של כל אדם, אך כאשר השימוש בהם הוא קיצוני המצב הוא פתלוגי.  לדוגמא, מנגנון הגנה שנקרא השלכה, שבו האדם משליך את הרגשות שלו על הזולת, דהיינו, במקום לומר אני מרגישה כעס על פלונית אז אני אומרת שפלונית כועסת עלי.

כזכור, פניתי לרגע למנגנוני ההגנה כדי להסביר מדוע תקשורת בינאישית זורמת מעידה על חיבור לעצמך.   אותה גברת שהשליכה את הכעס על חברתה במקום ליחס אותו לעצמה סביר להניח שהיא תגיע למקום של קונפליקט. אך הגברת שמיחסת את הכעס לעצמה תנסה לברר על מה היא כועסת ותבחר האם היא רוצה לברר את זה עם חברתה או להשאיר את זה בינה לבין עצמה ולהבליג. אדם שהתקשורת הבינאישית שלו זורמת נמצא בדרך כלל בשלום עם עצמו. אדם שהתקשורת הבינאישית שלו לא זורמת בדרך כלל נמצא בקונפליקט עם עצמו.

ד. האם נעים לך בחברת עצמך ?

יש נשים שלא יכולות להיות לבד, או שקשה להן מאד להיות לבד. הן כל הזמן צריכות להיות עם מישהי או מישהו. כשהן לבד, הן עלולות להיכנס לפחד, למרה שחורה או לעצבות. אם את מחוברת לעצמך את מרגישה טוב בחברת עצמך. כמובן, שאין הכוונה למצב של בדידות אלא להרגשה טובה גם כשאת

לבד.

ה. השאלה האחרונה היא באיזה אופן את דואגת להתקדמות האישית שלך ?

האם את קוראת ספרים ?

האם את מקשיבה להרצאות ?

האם את לומדת במסגרת לימודים מסודרת ?

האם את מקשיבה לשיעורים ?

האם את מקשיבה לעצמך ?

האם את משתתפת בסדנה מקצועית ?

האם את בוחרת לקבל הדרכה ?

האם את בוחרת לקבל אימון אישי ?

אני בטוחה שיש דרכים נוספות לצמיחה האישית, ואתן מוזמנות להציע.

התחלתי את המאמר בקשר שבין להתחבר, לבחור ולהחריב. לאחר מכן, הצעתי 5 צעדים לאבחון עצמי למידת החיבור שלך לעצמך. וכעת, אני רוצה לסגור את המאמר בסיכום:

א׳‏. כדי להיות מחוברות לעצמנו אנו נבחר להרגיש שמחות.

ב׳‏. אנו נבחר לעשות דברים שמביאים אותנו לידי סיפוק.

ג׳‏. אנו נבחר ליצור תקשורת זורמת.

ד׳‏. אנו נבחר להרגיש נעים בחברת עצמנו.

ה׳‏. אנו נבחר להצמיח את עצמינו בדרך שמתאימה לנו.

החיבור אל עצמך יוביל אותך לחיבור לבעלך לילד שלך לעבודה, והכי חשוב והכי יקר ואהוב החיבור לקב"ה.

הרבה בהצלחה בעבודת החיבור,

איריס

איריס זנזורי-הסודות להצלחה שלך

איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות

יועצת, מרצה, מפתחת הדרכות וקורסים מקוונים

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איריס

איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות.

ייעוץ אישי, מדריכת יועצים-superviser, מרצה לפסיכולוגיה, קורסים מקוונים והערכה ומדידה. מייל: contact@yoursuccesstoolbox.com אתר: http://www.yoursuccesstoolbox.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס זנזורי

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים29/01/141681 צפיות
החיים הם מעיין נובע של התמודדויות. כולנו צריכים להתמודד בחיים. התמודדויות עם מצבים שונים: בקריירה, בפרנסה, בזוגיות, בעבודה, בעבודת ה', בריאות, חינוך ילדים ועוד.... היזכרי לרגע בקושי שאת חווה עכשיו. נזכרת ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים21/01/141272 צפיות
כמה פעמים הרגשת שהתגובה של הילד שלך לא מתאימה לסיטואציה ? כמה פעמים שמעת את המילה אוףףףףףףףףףףףףף! כמה פעמים הרגשת שהילד כועס ותגובת הכעס פשוט לא בעוצמה מתאימה. איך להצמיח ילד שיודע לווסת את הרגשות שלו ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים07/01/141245 צפיות
מהו התנאי ההכרחי ביכולת שלך לפתח מסוגלות עצמית לילד שלך ? מה הקשר בין היחס שלך לעצמך לבין היחס שלך ל הילד שלך ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים02/01/141066 צפיות
האם את מספקת את הצרכים של הילד שלך ? איך את יכולה לדעת האם את מספקת את הצרכים של הילד שלך ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים02/01/141221 צפיות
בס"ד רוצה שהילד שלך יקשיב לך ? האם את נתקלת בבעיות משמעת עם הילד שלך ? זה בוודאי גורם לך להרגיש לא נעים.

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים28/12/131091 צפיות
האם את יודעת לזהות את החוזקות שלך ? האם את יודעת לזהות את החוזקות של הילד שלך ? 4 צעדים פשוטים לזיהוי החוזקות שלך ושל הילד שלך.

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים22/12/131089 צפיות
ובכן, מהו תפקידו המרכזי של בית הספר ? תפקידו המרכזי של בית הספר הוא ליצור אצל התלמידים איווי ללמידה. מהו איווי ללמידה ? תאווה ללמוד. כן! כן ! תפקידו של בית הספר הוא להאהיב את הלימוד על הילדים כך שתהיה להם תאווה ללמוד. תאווה ללמוד יותר מאשר לראות כדורגל, יותר מאשר לשחק קנדי קרש ויותר מאשר ללכת לקניןן.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196693 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196637 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1919332 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196694 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196567 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1919761 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193948 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica