העידן הנוכחי בו אנו חיים מבוסס על תחרות כלכלית עצומה בתחומים רבים. המאבק הוא על כל לקוח ולקוח, כשכל חברה מעוניינת ללכוד תשומת לב חיובית, ולהתבלט ביחס למתחרות שלה. סרטון תדמית הוא אחד הכלים העיקריים שיאפשרו לה להגשים את המטרה הזו. המפתח להפקתו המוצלחת, כפי שתראו בהמשך, הוא בחירה מוצלחת של חברה מקצועית שתנהל את התהליך כולו.
תחומי הפעילות של חברות להפקת סרטוני תדמית
חברות הפקה לסרטוני תדמית, פשוטו כמשמעו, נועדו לקחת על עצמן את כל ההיבטים המורכבים הנדרשים בדרך למוצר המוגמר. זה מתחיל עם תכנון הסרט: נדרש לחשוב על קונספט מסוים, ולכתוב בהמשך לכך את התסריט שלו. חברת הפקות תעשה זאת יחד עם הגורם המעוניין בסרט, תוך שימת דגשים מהותיים על מסרים, עובדות או כל דבר אחר שיסייע ליצירת התדמית הרצויה. בשלב הזה יוחלט גם על כל מה שיכלול בתוכו הסרט, כאשר נדרש לקבוע את אתרי הצילום, הפעילויות שיצולמו בחברה, המרואיינים וכיוצא בזה.
התסריט מוכן? יפה מאד. השלב הבא בפעילותה של חברת ההפקות הוא, כמובן, ביצוע ההפקה בפועל. אנשי החברה יגיעו בימים שנקבעו עם כל ציוד הצילום המתקדם ביותר, מיקרופונים לעריכת ראיונות, אמצעי תאורה וכיוצא בזה, ויפעלו בהתאם לתסריט שנקבע.
לאחר מכן, יחל שלב העריכה ("פוסט"), בו יחוברו כל חומרי הגלם לכדי מקשה אחת, גם כאן בהתאם לתסריט אשר נכתב קודם לכן. השלבים הבאים, החשובים במיוחד, הם שלבי ההפקה הסופיים: הוספת כותרות, תיקוני צבע, התאמת עוצמת הסאונד ועוד. לאחר אלה, כל שנדרש הוא לייצא את הסרט לפלטפורמות שנקבעו מראש, ולראות כיצד הוא מצעיד את העסק מספר צעדים קדימה.
איך בוחרים חברת הפקות?
בחירה של חברת הפקות לסרטוני תדמית אינה דבר של מה בכך, ולו מכיוון שטיבה של החברה יקבע, בסופו של דבר, מה תהיה איכותו של הסרט. בעת בחירת החברה, חשוב לבדוק את הניסיון המקצועי שלה, הציוד וכוח האדם העומד לרשותה. ככל שאלה רחבים יותר, כך סביר שהחברה מקצועית יותר.
בתחום זה, מומלץ מאד לבחון גם דוגמאות לסרטוני תדמית קודמים אשר הייתה אחראית להם החברה האמורה. ניתן ללמוד מהם לא מעט על הסגנון שלה, ועל טיבם של התוצרים הסופיים שהיא מספקת ללקוחותיה. חברות מסוימות, כמו עין השופט הפקות, כוללות דוגמאות לסרטים שהפיקו באתר האינטרנט שלהן, כך שההתרשמות הופכת לפשוטה במיוחד.