מי לא מכיר את המלחמה המתמשכת בין איגוד סוכני הביטוח לבין חברות הביטוח הישיר? אלו מכם שעדיין לא מכירים, מוזמנים לצפות במקבץ פרסומות אחד. זה כל שנדרש. המאבק הזה על ליבו ועל כיסו של הצרכן, הנדרש לבטח את רכבו, תכולת דירתו ועוד, ניטש כבר זמן רב בין החברות, ומלבד השמצות ולעג הדדי – מה באמת אנו יודעים על ההבדלים בין ביטוח רכב אצל סוכן פרטי לבין ביטוח אצל חברה ישירה? למען הסדר הטוב, יש להתחיל מבראשית. בראשית היו רק סוכני ביטוח פרטיים, שרק יכולנו לבצע רק דרכם. בהמשך, הגיעו חברות הביטוח הישירות, שהציעו ביטוח חובה או ביטוח מקיף לרכב דרך הטלפון. וכך, נפתחה בפני כל מי שנזקק לביטוח רכב, האפשרות לבצע זאת באמצעות שיחת טלפון מוקלטת, מכול מקום, וכמעט בכל זמן, מבלי לטרוח, לצאת מהבית ולהמתין לסוכן שיתפנה עבורו. עדיין, רבים התייחסו לבשורה החדשה בספקנות, והעדיפו להישאר בשיטה הישנה והמסורתית של חתימה על מסמכי הפוליסה במשרד של סוכן הביטוח שלהם. בהמשך, ניתן אף לרכוש ביטוח לרכב דרך האינטרנט, ואפילו דרך מכשיר הסמארטפון.
חברות הביטוח הישיר, מנסות לומר לנו בכל דרך אפשרית שרעיון הסוכן הוא מיושן, והצעות המחיר שלו יקרות יחסית להצעות שהן נותנות. למען ההגינות, הדבר לא לגמרי מדויק. מצד אחד, הן צודקות בכך שהן חוסכות מאיתנו את הצורך לנסוע ולהגיע אל הסוכן, להמתין לו עד שיתפנה וכדומה. הן מציעות לנו לבצע זאת, על ידי שיחת חינם ואפילו דרך האינטרנט, מכל מקום ובכל זמן וזהו יתרון לא מבוטל. אך עדיין יש לזכור שהן מפעילות מוקדי שירות ומעסיקות נציגי שירות, שעלותם יקרה לא פחות. אותם נציגי השירות הטלפונים, עוברים אמנם הכשרה מקצועית, אך לרובם המוחלט אין את הוותק והניסיון שיש לסוכן הפרטי, ולרוב אין להם זמן להתעכב ולהסביר כל פרט, עליו יבקש הלקוח להתעכב.
בשורה התחתונה, אין כמובן מנצח מוחלט. כל אחד יכול וצריך לבחור כיצד לבטח את רכבו, בדרך הנכונה לו ביותר. עבור מי שאין לו דרישות מיוחדות מעבר לפוליסה סטנדרטית, ומעוניין לחסוך בזמן, יכול לבחור לבצע זאת דרך אחת מחברות הביטוח הישיר בטלפון או אפילו באינטרנט. לעומת זאת, מי שמוכן להקדיש לכך מזמנו, על מנת שיוכל לשבת מול סוכן הביטוח, ולבצע זאת פנים מול פנים, באופן אישי, יבחר מן הסתם לוותר על הדרך המיידית של הטלפון או האינטרנט.