בשיווק במנועי החיפוש דרך גוגל, קיימות אפשרויות פילוח רבות עוד יותר. כפי שבוודאי ניחשתם, עולם השיווק ופרסום באינטרנט מחולק לכמה תחומים.
לפניכם מוצגת סקירה קצרה אודות תחום השיווק של אתרים דרך מנועי חיפוש:
בעולם האינטרנט היום קיימים מס' רב של מנועי חיפוש כאשר הבולטים והמובילים שביניהם נכון לגבי השוק בישראל הם מנועי החיפוש של גוגל ומנוע החיפוש של וואלה. נפח הפעילות של כמות החיפושים המתבצעים בישראל דרך גוגל עומדים על 90% בערך. נפח הפעילות של כמות החיפושים המתבצעים בישראל דרך וואלה! עומדים על 8% בערך. כ 2% מנפח הפעילות של החיפושים מתחלקים בין כל מיני מנועי החיפוש הקטנים המצויים בכל מיני אתרים ופורטלים.
תחום זה של שיווק האתר דרך מנועי החיפוש מתפצל ל-2 חלקים:
קידום ממומן או שיווק האתר במנועי החיפוש (SEM).
קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש -בעיקר בגוגל- ונקרא (SEO).
ב-2 האפשרויות הללו, מדובר על קידום האתר שלכם ב"תוצאות החיפוש" במנועי החיפוש. כלומר, ברגע שאתם מקלידים מילת חיפוש או ביטוי במנוע החיפוש נפרשת בפניכם רשימה של תוצאות אפשריות לחיפושכם בצורת אינדקס.
העיקרון בשיווק או קידום במנועי החיפוש הוא לדאוג לכך שהתוצאה של האתר שלך למחפשים רלוונטיים תופיע כמה שיותר למעלה או חשוב לא פחות שתופיע בדף הראשון (אנשים לאו דווקא תמיד יבחרו את התוצאות הראשונות בלבד שיופיעו באינדקס- גם אם תהיה במקום ה 5 או ה 8 זה מצוין מבחינתך).
בנוגע לשאלה שכולם שואלים - מה עדיף לי לעשות?
התשובה מתחלקת כמובן למס' פרמטרים, כאשר הפרמטרים המהותיים ביותר שעליך לחשוב עליהם הינם פרמטרים של זמן וכסף.
- זמן - תוך כמה זמן אני יכול להופיע בדף הראשון בתוצאותהחיפוש.
- כסף - כמה כסף אני יכול להרשות לעצמי להשקיע.
אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של וובטים לקבלת מידע נוסף אודות אפשרויות פרסום ושיווק באינטרנט.