מעוניינים לייצא פריטים מסוימים לאחת ממדינות העולם? אין צל של ספק שאתם עומדים בפיתחו של הליך בירוקרטי, שיש לתת את הדעת על סוגיות שונות בו. הבעיה היא שלא מעט אנשים מוצאים עצמם אובדי עצות אל מול המשימה, מה שעלול גם להביא להוצאות מיותרות. לפניכם מספר טיפים ודגשים חשובים בנושא.
בדיקת הסכמי הסחר
כשמדברים על ייצוא, חשוב לשאול, כצעד ראשון, "להיכן?". המציאות מראה שלישראל יש הסכמי סחר שונים עם מדינות שונות בעולם, מה שמשפיע גם ברמת המיקרו, כלומר, על כל יצואן. ההליך הבירוקרטי, הטפסים, העלויות - כולם נכנסים כאן לתמונה. בנוסף על כך, חשוב לברר מראש את התנאים במדינת היעד. בכל מדינה יש פריטים שאסור להכניס, או לחילופין כאלה שטומנים בחובם תשלום גבוה יחסית.
חשיבותו של משלוח
השלב המרכזי במהלך הייצוא, ולאחר כל אותם בירורים בירוקרטיים, הוא זה של העברת הפריטים לאותה מדינה בפועל. גם כאן, חשוב לתת את הדעת על לא מעט סוגיות. הראשונה היא אופן המשלוח: למשל, יש הבדל מהותי בין משלח בין לאומי, לבין שימוש בדואר ישראל (EMS) ובין שימוש בבלדרים. בהתאם למשקל הפריטים המיוצאים וסוגם, כמו גם העלויות, יש לבצע את ההחלטה הבסיסית הזו.
הסיוט הגדול של כל מייצא, בהמשך לכך, הוא שהפריטים המועברים לא ישלימו את דרכם ליעד בבטחה: במסע זה, הנערך באוויר או ביבשה, עלול להיגרם נזק עקב אינספור סיבות. ברור, לכן, שחשוב להקפיד על עטיפה של הפריטים, ואריזה שלהם באמצעות אריזות קרטון ליצוא, המגיעות מסוגים שונים. אריזות קרטון תלת גלי, למשל, נחשבות לאחד מפתרונות האחסון המומלצים ביותר כיום.
ניתן להיעזר במומחים
יש רבים, שימליצו בפה מלא שלא לצאת למסע הארוך של הייצוא באופן עצמאי. בישראל, פועלות כיום מספר חברות בתחום השילוח והייצוא, שמטפלות בכל ההיבטים של התהליך: החל מאותם בירורים ופעולות בירוקרטיות שלא ניתן לוותר עליהם, דרך תכנון כל אחד מהיבטי המשלוח ועד לביצועו הלכה למעשה. השימוש בחברות אלה אמנם כרוך בתשלום, אך הוא מקל מאד על הליך הייצוא, ומונע, לא פעם, סיבוכים שונים והוצאות כספיות שלא היו מתוכננות.