מערכת ניהול לידים מנהלת את הליד בכל שלביו, מקליטתו ועד הסתיימותו במכירה או באי מכירה, ובנוסף, היא מאפשרת גם ניהול לידים באופן יזום, ולא רק לידים נכנסים. נכון להיום, גם בחברות שיש להם מחלקת מכירות מפותחת, 80 אחוז מהלידים יורדים לטמיון ולא מבשילים לידי עסקה. חלק מהלידים פשוט נופלים בין הכסאות, וחלק מהלידים לא נסגרים במכירה, בגלל שעד שהספיקו לחזור אליהם, הם כבר סגרו עם מישהו אחר.
מדוע יש צורך במערכת ניהול לידים?
אם אתם מנהלים עסק, אתם וודאי מעוניינים שאחוז העסקאות שלכם שיסתיימו במכירה, יהיו גבוהים ככל הניתן. מערכת ניהול לידים נבנתה בדיוק בשביל המטרה הזו – מיקסום הפוטנציאל של הליד. במערכת ניהול לידים מוזנים באופן פשוט ומהיר, כל הלידים שמתקבלים, המקור של הליד נשמר במערכת, והמערכת מאפשרת לכם לראות את הכדאיות הכלכלית של כל אמצעי שיווק, וזאת באמצעות דוחות המראים את אחוז ההמרה הממוצע הנובע מכל אמצעי פרסום.
מערכת ניהול לידים גם מבצעת תיעדוף של לידים. היא לוקחת את הנתונים של כל ליד, ומבצעת שקלול שלהם, ובהתאם לשקלול זה, היא נותנת לכל ליד עדיפות. לעתים מדובר בליד שהעדיפות שלו הינה עליונה, ויש לחזור אליו במהירות, ויש פונים שהמערכת קובעת שדחיפותם נמוכה, ואז חוזרים אליהם בסוף היום או למחרת. בזכות במערכת, ניתן לדעת מהם הלידים הדחופים, שסכום הרכישה בהם גבוה, ופוטנציאל הסגירה הוא גדול, לחזור אליהם מהר, ולהקצות אליהם את אנשי המכירות המוכשרים ביותר.
יתרונות המערכת
· קליטת לידים- בעזרת מערכת ניהול לידים, ניתן לקבל באופן מפורט ויעיל רשימה של כל הלידים משלל מקורות הפרסום של החברה.
· הגדרת פרמטרים - מערכת ניהול לידים מאפשרת למשתמש בה להגדיר פרמטרים כמו גיל, מצב משפחתי, אזור מגורים ועוד, ולפיהם לקבוע עד כמה הפונה מתאים לקהל היעד של המוצר, מה שיגביר או יפחית את סיכויי המכירה לו.
· קמפיינים שיווקיים – המערכת מאפשרת לקבוע קמפיינים על בסיס תכנית מוגדרת של שיווק.
· הגדרת בעלי תפקידים ואחריות- המערכת מאפשרת לנו להגדיר לה איזה איש מכירות אחראי על כל תחום, ובהתאם למה שהזנו היא מעבירה כל ליד לאיש המכירות שלו.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים