פורטל ארגוני הינו אתר אינטרנט של ארגון או חברה, אשר פתוח לעובדים ולמנהלים העובדים בה, והמאפשר יצירה של תקשורת אינטראקטיבית והעברה של מידע בין הארגון לעובדיו. פורטל ארגוני מכיל מגוון פונקציות, וזאת בהתאם לאופי של הארגון והעדפותיו.
יתרונות הפורטל הארגוני
פורטל ארגוני מספק לעובדים העובדים בארגון מגוון רב של צרכים, כמו מידע חדשותי וסוציאלי, המועבר אליהם באופן מסודר, האפשרות של העובד ליצור קשר עם הנהלת החברה, הידוק היחסים שלו עם שאר העובדים בארגון, וההטבה של רכישת כרטיסים מוזלים לטיולים ולפעילויות פנאי. תחושת המעורבות של העובד בארגון גדלה ככל שהוא מרגיש שמערבים אותו בתהליכים שהיא עוברת, ומקשיבים לו באמצעות משובים שמועברים דרך פורטל ארגוני.
יש מנהלים השואלים את עצמם האם הפורטל הארגוני הוא לא כמו גול עצמי? האם הקמת פורטלים ארגוניים ומשיכת העובדים לגלוש בהם, לא גורמת להסחתם מן העבודה, ולעידודם לבזבז זמן על גלישה באינטרנט במקום לעבוד?
ובכן, מחקרים בעולם גילו שעובדים בארגונים בכל מקרה מבלים באינטרנט לא מעט בשעות העבודה, ומדובר באתרי רשתות חברתיות, אתרי קניות, בדיקת האי מייל ועוד. האם לא מוטב שהתכנים יוקדשו לחיזוק הקשר בין העובדים לארגון?
ארגונים משקיעים רבות בעובדים שלהם. לדוגמא- בנופש האחרון וודאי השקעתם מאות אלפי שקלים, במידה ואתם חברה גדולה או אפילו בינונית. אולי אפילו הגדלתם לעשות, והשקעתם כסף רב על בלונים צבעוניים הנושאים את לוגו החברה, או פיצ'יפקס כאלה ואחרים. זה בסדר, גם זו השקעה טובה. כל השקעה שתורמת למוטיבציה של העובדים הינה משתלמת (אם הארגון יכול להרשות אותה לעצמו, כמובן). לאור ההבנה שבעזרת הטבות בתנאים ויחס חיובי, המוטיבציה של העובד למקסם את יכולותיו ולעבוד בהתלהבות עולה, הרי שפורטל ארגוני הוא השקעה משתלמת ביותר!
לסיכום
פורטל ארגוני הוא השקעה שמחזירה את עצמה מהר מאוד בטווח הקצר, ובטווח הארוך מדובר ברווח גדול לחברה מכל הבחינות. פורטל ארגוני שעלויותיו לארגון הינן מזעריות, ביחס לעלויות אחרות הקשורות לרווחת העובדים, הוא כלי יעיל מאוד, שקשה אפילו לאמוד את תרומתו להצלחת החברה ולאווירה החיובית בה.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים