בעשורים האחרונים התפתחה רבות תעשיית המזון המהיר. תעשיית המזון המהיר זו אחת התעשיות הרווחיות ביותר בעולם כיום. מכיוון שאנשים רבים ברחבי העולם מאמצים את קצב החיים המהיר של היום יום, גם אורח החיים הקולינארי השתנה בהתאם, וכיום הוא חייב להיות מספיק מהיר ומותאם למהירות רצונותיהם ולוח הזמנים של האנשים. אחד המאכלים המזוהה עם המזון המהיר הוא פיצה. פיצה היא גם מזון מהיר וגם נחשבת כג'אנק פוד, כלומר, כמאכל לא בהכרח הכי בריא, אך פיצה היא אחד המאכלים הנפוצים כיום, לפחות בעולם המערבי. בנוסף לאותה פיצה , גם המבורגר נחשב למזון מהיר, מאכלי בשר נוספים ועוד מאכלים הקשורים בבצק. פיצה היא חלק מהתרבות, ופיצרייה היא מוסד קולינארי, לפחות בהגדרתו, משפחתי ושכונתי. העולם המודרני קצת טשטש את המשפחתיות והשכונתיות, אך פיצה עדיין מאופיינת בערכים אלו. פיצה היא מאכל נפוץ מאוד בקרב סטודנטים. בתקופת מבחנים, נראה כי פיצה היא אחד המאכלים הנרכשים ביותר, וכל פיצרייה המכבדת את עצמה מספקת גם שירותי משלוחים, וכך לא צריך להגיע לפיצרייה בשביל פיצה, אלא אפשר להביא את הפיצה אל הבית. סטודנטים רבים מעדיפים פיצה בתקופת המבחנים, שכן לא צריך לצאת מהבית, אפשר ללמוד והאוכל מגיע הביתה, וכמובן שיש סוגים רבים של פיצה, והכוונה היא לתוספת שיש על הפיצה.
יש פיצה עם זיתים, יש פיצה עם פטריות, יש פיצה עם עגבניות, וגם פיצה עם בצל. כמובן שניתן לשלב בין כל הסוגים של הפיצות, אך לעיתים נראה כי פיצה היא עניין של אופי, וכל אחד אוהב תוספת מיוחדת על הפיצה שלו, ויהיו שיאמרו, מי שאוהב זיתים שחורים על הפיצה שלו לא יבין איך אפשר לאכול תוספת של זיתים ירוקים על פיצה.
תוספות על פיצה הן חלק מחוויית הקנייה וההזמנה של פיצה. באם יושבת קבוצת סטודנטים ללמוד והרעב מתחיל לכרסם, לרוב יחל דיון ער על מי יתקשר להזמין פיצה. להתקשר להזמין פיצה זו מומחיות, משום שהזמנת פיצה לפעמים מרגישה כמו התמקחות עם מוכר בשוק על מחיר של קילו עגבניות או מכנסיים. נראה כי תמיד ניתן להתמקח על הזמנת פיצה ולכך נדרש או נדרשת בעלי המיומנות הגבוהה ביותר לשיחת טלפון עם הפיצרייה. זה שבסופו של דבר מתקשר להזמין פיצה צריך לדעת בדיוק כמה פיצה להזמין. כמעט חוק הוא שעוד בזמן השיחה עם הפיצרייה תתדיין הקבוצה על מספר המגשים של הפיצה ואלו תוספות יהיו על כל פיצה. מכיוון שמגש פיצה בכל פיצרייה הוא נראה קצת אחרת, מבחינת גודל פיצה, גבינה צהובה, הרוטב והתוספות, אז כל שיחת טלפון עם פיצרייה חדשה שנפתחת, ואלה נפתחות חדשות לבקרים, עקב זיהוי הפוטנציאל הכלכלי שבתחום, היא שיחת גילוי חדשה על המבצעים אל מול הטעם, הגודל, ולפעמים גם הבריאות.
לכן, סטודנטים תמיד יזמינו פיצה בקבוצות. הרי אף אחד לא רוצה להיתפס כגרגרן והחישוב של מספר המשולשים שיש בכל פיצה ביחס למספר האנשים שמזמינים הוא חשוב, לפחות בעיני המתבונן. פיצה, עקב גודלה היחסי ומחירה הנמוך, גם יחסית, היא מאכל נמכר, כמובן ששילוב הטעמים שבה הוא גדול מאוד ומגוון מאוד. יש פיצריות שעדיין מנסות לשמר את מעמדה של הפיצה כמאכל איכותי ולא המוני, כמו שתעשיית המזון המהיר מציגה אותו, ויוצרות פיצה מחומרים יקרים יותר, הנחשבים גם איכותיים יותר, ומחירה של הפיצה הוא בהתאם. יש מי שיקנו את הפיצה הזו, גם משום החומרים הטובים והאיכותיים שבה, וגם משום הטעם המלווה את הפיצה הרבה אחרי שהפיצה כבר נאכלת
פיצה פנאקותה
אתר פיצריות המוביל בתחום הפיצריות בישראל