בבואכם לבחור חברה אשר תספק לכם שירותי בניית אתרים, תרצו להגיע כמובן לטובים שבטובים, ולא לטירונים ש"יתגלחו" על חשבונכם. כדי לדעת את זה יש מספר דברים שכדאי לבדוק. חלקם ניתנים לבדיקה לפני פגישת ההיכרות עם החברה של בניית אתרים, וחלקם ניתנים לבדיקה רק אחרי פגישת ההיכרות, ועל כך אכתוב בהרחבה בחלק הראשון של המאמר. הנושא השני של המאמר יהיה פגישת ההיכרות עצמה, וכיצד ניתן לדעת האם החברה של בניית אתרים שתבנה את אתרכם, היא "האחת".
מערכת הניהול של האתר וחברת בניית האתר
ראשית, בדקו האם תהליך הבנייה של האתר על ידי החברה של בניית אתרים שבה אתם מתעניינים, מנוהל בצורה מסודרת. בנוסף, בקשו הדגמה של מערכת ניהול האתר מהחברה של בניית אתרים מולה אתם עומדים, ובדקו עד כמה היא נוחה לתפעול, מהן יכולותיה, וודאו שהיא לא תוכנה מקומית שניתן לעדכן ולבצע בה שינויים רק ממקום אחד, אלא וובית שניתן לגלוש ממנה מכל מקום ובכל זמן. כמו כן וודאו שמדובר במערכת בקוד פתוח שמאפשרת לכם לבצע שינויים ולא רק לבונה האתר, כי אם תצטרכו לרדוף אחרי בונה האתר, כל אימת שאתם רוצים לבצע שינוי קטן, זה יהיה סיוט, ובמיוחד אם מדובר באתר מכירות בו יש עשרות שינויים, מחיקות ועדכונים ביום.
יש לברר עד כמה החברה שבונה לכם את האתר שמה דגש על הקידום שלו מבחינת התכנים (קידום פנימי), וכי מערכת הניהול עצמה עוזרת לאתר להתקדם בגוגל, וכן עד כמה היא נותנת ייעוץ בהמשך לגבי כל שאלה שתהיה לכם על התפעול שלה.
פגישת ההיכרות
לאחר שרשמתם לפניכם כמה חברות שנראות לכם מקצועיות ורציניות, קבעו עמן פגישה. בפגישה הזו תוכלו לראות אם האדם שמולכם מבין עניין, האם הוא מבין כראוי את צרכיכם, האם יש כימיה והאם יש לו גם אמירה ורעיונות יצירתיים, אשר ייראו לכם מושכים ומעניינים. בסופו של דבר שאלו את עצמיכם האם בראייה לעתיד אתם חושבים שהוא יעשה עבודה טובה, אם התשובה היא כן והמחיר שהוא מציע הוא שפוי, בחרו בחברה שלו, כזו אשר תבנה לכם את האתר.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים