במשך שנים התקנאנו ביבשת אירופה, שבה מתייחסים לנושא של עיצוב התאורה כחלק בלתי נפרד מן החלל. דבר זה בא לידי ביטוי למשל בגינות ציבוריות, ברחובות המוארים בלילה, בתאורת מיצגים הפתוחים לכלל ציבור, בחללים של אזורי מסחר, במוזיאונים ובבתים פרטיים. עם הזמן התפיסה הזו הגיעה גם לישראל וכיום אנו יכולים לראות גם אצלנו תכנון תאורה במבנים פרטיים וציבוריים כאחד.
כמויות האור וביצוע מדידה שלהם
על מנת להגיע לאווירה הרצויה שדורש הלקוח, יש לתכנן את כמות האור אשר תתאים לו. יועץ תאורה מחשב את כמות התאורה והזויות שלה, תוך כדי התייחסות לנתונים האדריכליים של המבנה. כמו כן דואג יועץ תאורה, לכך שהתאורה תתאים לרצונו של הלקוח, בין הוא משרד אדריכלות ובין אם הוא לקוח פרטי, ולמניעת טעויות של העמסת יותר מדי גופי תאורה, אשר יגרמו לו להוצאות מיותרות. יועץ תאורה גם ימנע את המצב ההפוך בו יש מעט מדי גופי תאורה עקב היערכות לא נכונה בנושא תכנון החשמל, דבר אשר יכול לגרום ללקוח לגור בבית חשוך יחסית.
תחזוקה וחיסכון של אנרגיה
חיסכון באנרגיה ותאורה ירוקה הינם חלק בלתי נפרד מאדריכלות התאורה המודרנית. מעבר לזאת, בשל המודעות אשר הולכת וגוברת לחיסכון באנרגיה, ועקב ההחלטה של משרד התשתיות להפסיק את השימוש בנורות הליבון ונורות ההלוגן הבזבזניות, עומדת בפני כל יועץ תאורה בעיתיות מסוימת. הבעיה היא שכלל לא פשוט להשיג את התוצאה האסתטית אשר לה התרגלו (לפחות באירופה) במשך הרבה שנים, על ידי התאורה הירוקה והחסכונית אשר התדרים שלה שונים באופן משמעותי מהתדרים של נורות ההלוגן והליבון.
החיסרון של נורות הפלורסנט וה-LED החסכוניות והידידותיות לסביבה, נוגע לעיצוב הבא לידי ביטוי בעיקר בחללים אינטימיים שבהם התאורה אמורה לייצר אווירה חמימה ורגועה. ישנן מגוון שיטות להשתמש בנורות החסכוניות, ולא לוותר על המראה המיוחד שאותו סיפקו עד היום נורות ההלוגן והליבון. יועץ תאורה טוב יודע להשביע את רצון האדריכל והלקוח הסופי, ולייצר את מראה התאורה הרצוי והאיכותי הנוצר על ידי נורות הליבון וההלוגן, גם בשימוש בנורות החסכוניות והידידותיות לסביבה.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית