קורס ניהול רכש ולוגיסטיקה מיועד לשם הכשרת מנהלי לוגיסטיקה שיסייעו לחברה או הארגון בו הם מועסקים להשיג מצוינות בהפעלת מערכי תפעול ממוחשבים מתקדמים. ביצוע תהליכי הרכש, עבודה עם תקציבים והתאמתם לתנאים המשתנים של המשק הישראלי כלולים בלימודים אלה. קורס ניהול מחסן מיועד על מנת להכשיר את עובדי המחסן לתפעול לוגיסטי נכון בעידן הטכנולוגי. ניהול נכון של מלאי, תהליכי רכש וקליטת סחורה, לימוד של תוכנת ניהול מחסן ממוחשבת, אנגלית טכנית ויסודות הלוגיסטיקה שנלמדים במהלך קורס זה, מהווים את ההשלמה האולטימטיבית ללימודי רכש ולוגיסטיקה.
מה כדאי ללמוד קודם
אם הנכם מעוניינים ללמוד את שני הקורסים ומתלבטים מאיזה מהם להתחיל, כדאי לגשת לייעוץ והכוונה מקצועיים המסופקים היום בכל מכללה מקצועית. מכיוון שהחומר שנלמד במהלך קורס ניהול רכש ולוגיסטיקה מקיף יותר ומספק ידע תיאורטי ומעשה נרחב מאוד, מומלץ להתחיל את ההכשרה המקצועית ממנו ורק לאחר צבירת הניסיון המעשי במקצוע הרכש, להירשם ללימודי קורס ניהול מחסן שישלים את הידע המקצועי שנרכש בקורס לוגיסטיקה. הקורס הראשון מיועד לרכישת ידע רב בנושאים כמו גלובליזציה וניהול משא ומתן, בעוד שקורס ניהול מחסן מתמקד במחסן הממוחשב ובתוכנות המיועדות לניהול מחסן זה. לשם הרחבה, נלמדים בקורס זה גם נושאים החופפים לנושאים הנלמדים בקורס רכש.
מה נדרש לשם סיום שני הקורסים בהצלחה
כאשר מדובר על קורס ניהול מחסן, בסיום הקורס הסטודנט יתבקש לעבור בהצלחה מבחן מסכם. בעת סיום קורס ניהול רכש ולוגיסטיקה הדרישות שונות ומשתנות בין מוסד לימודים אחד לאחר. במרבים המוסדות שמעבירים קורס זה, קיימת דרישה להגיש בסיום הלימודים פרויקט גמר שיעסוק בכל הנושאים שנלמדו במהלך הקורס. פרויקט זה מוגש בדרך כל על ידי כמה סטודנטים שמכינים את הפרויקט בקבוצה לאחר סיום כל שאר ההתחייבות בקורס.