אתרי הקופונים, יצרו שינוי משמעותי מאוד בתחום המסחר האלקטרוני. לא מדובר כאן בסתם שינוי קוסמטי, אלא בשינוי לוגי של ממש. אתרי קופונים מכוונים את הגולש לקנייה מהירה של מוצר. בניגוד לשאר החנויות הווירטואליות, אתרים אלה מציעים חוויה בסיסית של קנייה מכוונת מטרה. הלוגיקה של המכירה באתרי הקופונים השונים, זהה בדרך כלל ללוגיקה של אתר גרופון העולמי. חברת גרופון מפעילה אתרי מכירות קבוצתיות, אשר מציעים כל יום, כמות גדולה של קופונים לבתי עסק או למוצרים שונים. המכירה הזו מתאפשרת רק לאחר שמספר מוגדר של משתמשים נרשמים מראש.
דרכים להצלחת אתר קופונים חדש
פשטות הקניה – אתר קופונים חדש צריך להציע מכירה של הקופון בשני קליקים בלבד על העכבר. המשתמש בוחר את המוצר שהוא רוצה, עובר לעמוד של הקניה, מכניס פרטי אשראי ומסיים את הקנייה.
דילים אטרקטיביים במיוחד - הקופונים של אתר קופונים חדש צריכים להציע, הנחה משמעותית סביב 50 אחוז הנחה.
הגדלת רשימת התפוצה – אתר קופונים חדש צריך להנהיג הרשמה חינמית, ולחייב את המשתמשים להירשם. זה מנגנון חכם שמכוון את המשתמשים השונים, להרשמה הכרחית אך מהירה לאתר הקופונים. אם תעבורת הגולשים הינה משמעותית המספר של הנרשמים לרשימת התפוצה, יגדל בהתאמה.
הגבלת זמן הקניה- אתר קופונים חדש חייב להציג טיימר בכל מכירה של קופון. מדובר בטיימר המוצג למשתמש בצורה בולטת לעין ויוצר עליו לחץ לקנות את המוצר, הטיימר נותן לו תחושה שאין לו זמן להתלבט ו"לישון על זה", אם הוא לא ירכוש את המוצר מידית, הוא יפסיד את הדיל המפתה.
אתרי הקופונים מתאימים לאקלים הישראלי
אתרי הקופונים השונים, מאפשרים לבעלי העסקים שמוכרים את סחורתם דרכם, לפרסם את מוצריהם, כמעט ללא כל סיכון, וללא הוצאות של פרסום, המשולמות מראש. המודל העסקי אשר מציעים אתרי הרכישה הקבוצתית, מאפשר לבעלי עסקים גדולים וקטנים כאחד, לזכות בחשיפה משמעותית, ובכך להשיג לקוחות חדשים, שלא היו מגיעים אליהם לולא מכרו את מרכולתם דרך האתר. ההתנהלות של שוק אתרי הקופונים בארץ, הוכיחה שהלוגיקה של המכירות, המאפיינת את אתרים אלה, מתאימה מאוד לאקלים הישראלי.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית