קורות חיים של עובד הם תעודת הזהות שלו בפני המעסיק. אין אפשרות, אלא אם כן מתחבאת סוג של העדפה על בסיס קשרי דם, שעובד מסוים יישכר לעבודה מבלי שמנהלי או מגייסי החברה עברו על קורות החיים שלו. דרך המסמך המדובר יוכל המעסיק להתרשם אם אכן זה העובד אותו הוא חיפש, האם ההשכלה וההכשרה אותם עבר במהלך חייו מספיקה כדי להיות מועסק תחתיו והאם התכונות שלו הם אלה החסרות להשלמת הפאזל במקום העבודה.
השוני של קורות חיים למנהל מעובד ממוצע
אך בניגוד לעובד מן השורה, שקורות החיים שלו לעבודה מסוימת יהיו בדרך כלל דומים מאוד לקורות חייהם של אנשים אחרים שמתמודדים על אותו תפקיד הן מבחינת הגיל, הן מבחינת כמות הניסיון והן מבחינת מספר העבודות בהם עבדו, קורות חיים למנהל כבר יהיו אחרים לחלוטין. אין זה סוד שמיון לתפקיד ניהולי הוא מיון ארוך וסיזיפי יותר מאשר מיון לעבודה ממוצעת, כך שמלבד קורות החיים המרשימים על המנהל להביא עמו גם משהו אקסטרה, משהו נוסף, כזה שיבדיל אותו משאר המועמדים שמולו לאותו תפקיד. ראשית כל, כמובן שבקורות החיים שלו סביר להניח שהגיל ישחק תפקיד לכאן או לכאן. מצד אחד החיים לימדו אותנו שעובדים, מוכשרים ככל שיהיו, בגילאים מאוחרים יחסית, מתקבלים פחות לעבודות וההעדפה תהיה לצעירים יותר. כמובן שכשאומרים צעירים יותר, מתכוונים באופן יחסי שכן עדיין הצורך בניסיון של מספר שנים לא מועטות לתפקיד ניהולי בחברה מכובדת הוא לא מבוטל, ולכן אדם בשנות ה-20 לחייו כנראה לא יתקבל לעבודה זו.
קריטריונים של קורות חיים למנהל
הקריטריון הבא לפיו ימיינו את המנהל הוא קריטריון מקומות התעסוקה בהם עבד. שוב, יכול להתקבל רושם מוטעה אם במסמך קורות החיים מופיע מספר רב של מקומות עבודה וכתוצאה מכך מסיקים שזה יעבוד לטובת המנהל שכן יש לו ניסיון במקומות עבודה רבים. למעשה, קורות חיים למנהל אינם צריכים לכלול מקומות עבודה רבים והעדיפות היא שיהיו פחות מקומות עבודה בפרקי זמן יותר ארוכים, מה שמעיד על נאמנות למקום העבודה. קריטריון נוסף הוא הכישורים אותם צבר המנהל במהלך עבודותיו, כישורים שאותם יוכל להציג בפני המראיין בשלב הריאיון האישי. אין ספק שלקורות החיים יש את הכוח הגדול ביותר על מיון לעבודה, שהרי מבלי שקורות החיים יהיו רלוונטיים ומנוסחים היטב, לא יזמנו בכלל את האדם ששלח אותם לראיון. בריאיון עליו להתלבש יפה, עם עדיפות ללבוש מחויט, לשבת כראוי ולא לנוע בכיסאו שוב ושוב, ובעיקר להקפיד על לדבר לעניין ולא ללכת סחור וסחור סביב הנושאים עליהם הוא נדרש לענות. כמובן שחשוב מאוד לא לשקר באף שאלה אותה תישאל, בין אם אתה נשאל שאלות מקצועיות דוגמת האם הנך יכול לדאוג לבצע הפקת סרטי תדמית למפעל או לפטר עובד אם תצטרך ובין אם שאלות אישיות דוגמת מה מצבך המשפחתי או מדוע עזבת את מקום העבודה האחרון בו עבדת.
היכולת לבצע הפקת סרטי תדמית
בכלל, עניין השקר הוא חשוב מאין כמוהו, שהרי בסופו של דבר, כמו בסרט אמריקאי בינוני, מי שיאלץ להתמודד עם השקרים שלך זה אתה בעצמך. לכן אם אמרת שאתה יכול לדאוג לבצע הפקת סרטי תדמית למפעל, אך בסופו של דבר יגלו שכל קשר בין מצלמה, מחשב ואליך הינו מקרי בהחלט, אתה תוכל לאבד את העובדה לא בשל אי כישוריך בצילום, אלא בשל חוסר אמינות. עניין השקר מוביל לקריטריון האחרון ואולי החשוב ביותר לפי מתקבלים לעבודה- תהיה אתה עצמך. אל תנסה לייפות דברים או לשנות שיתאים למעסיק, אלא תביא את האני האמיתי שלך.