הצעד הראשון בבניית אסטרטגיה שיווקית – מיתוג
אין בעל עסק או חברה שלא מודע לחשיבות השיווק והפרסום בקידום העסק. באווירה עסקית תחרותית ורווית מתחרים ללא שיווק אפקטיבי קשה מאוד לשמור על מאגר לקוחות יציב, שלא לדבר על משיכת לקוחות חדשים. על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית איתנה חשוב מאוד להתחיל את התהליך עם מיתוג של המוצר/שירות או עסק. חברת מיתוג יכולה לעזור לנו בכך על ידי החלת תהליך מיתוג מקצועי בעסק.
מהו מיתוג?
מיתוג הוא תהליך שמטרתו לחבר בין ערכים, תכונות ורגשות למוצר/שירות/עסק מסוים. הסיבה לתהליך המיתוג נעוצה בעובדה שצרכנים נוטים לרכוש מוצרים בהתאם לתדמית שלהם. מיתוג הוא השלב הראשון ביצירת התדמית של המוצר. על ידי שימוש בטכניקות מיתוג כגון סמלים ויזואליים וטקסטואליים ניתן ליצור תדמית וזהות ייחודית ומדויקת למוצר.
כיצד מיתוג עוזר לנו לבנות אסטרטגיה שיווקית?
תהליך המיתוג מתחיל במענה על שאלות הנוגעות לזהות של המוצר, לאחר בירור שאלות אלו ניתן לבנות אסטרטגיה שיווקית סביב המיתוג. כך למשל עונים על שאלות כגון:
· מי קהל היעד של המוצר?
· מה מייחד אותו מהמתחרים?
· אילו ערכים נרצה לקשר למוצר?
בנוסף, תהליך המיתוג כולל בניית מערך ויזואלי למוצר – לוגו, ערכת צבעים, סמל וכו'. כאשר המטרה היא לגרום לזיהוי של המוצר שלנו, ללא אלמנטים ויזואליים קשה להשיג את האפקט הרצוי. המיתוג למעשה עוזר לנו להבין מה הזהות של המוצר, מה קהל היעד של המוצר מחפש ואיך לספק לו את זה דרך המערכת השיווקית. לאחר שנדע למעשה 'מי' המוצר שלנו נוכל להתחיל לחשוב על דרכים לשווק אותו לקהל היעד שלו.
האם ניתן לשווק עסק ללא מיתוג נכון ומקצועי?
בעולם המסחרי התחרותי של היום קשה מאוד לשווק מוצר ללא זהות ייחודית. לכל מוצר מצליח יש זהות אותה הצרכן מכיר ומזדהה עמה. ללא מיתוג עסקי מקצועי המוצר שלנו לא יקבל את אותה זהות ייחודית, אין תהליך אחר מלבד תהליך המיתוג אשר מעניק למוצר אות האפקט הזה. שיווק מוצר ללא זהות ברורה מאוד קשה, בניית אסטרטגיית שיווק מסודרת כמעט בלתי אפשרי. לכן, כל תהליך שיווקי חייב להתחיל עם מיתוג.