בכל הסרטים הישנים של אריק איינשטיין ואורי זוהר תמיד דאגו להראות לנו את נוכחותן של הבנות היפות בבגדי ים. מה היה אז? אז בזמנו המבחר היה קטן יותר, רובן הלכו עם ביקיני כשהחלק העליון משולשים והחלק התחתון עם גזרה גבוהה. אך היום העסק שונה לחלוטין, כל שנה יוצאת קולקציה חדשה של בגדי ים עם קאץ' חדש שגורם לנו לקנות שוב בגדי ים חדש במחיר מופקע.
בשונה מהעבר כיום יש סוגים שונים של בגדי ים. בגדי הים הנפוץ ביותר נשאר הביקיני אך כמחצית מאיתנו קונות ביקיני עם חלק עליון משולשים ומחצית קונות בגד ים שהחלק העליון הוא סטרפלס, משמע – ללא כתפיות. בגדי ים שנכנסו חזק לאופנה עוד בסוף שנות ה-90 הם בגדי הים השלמים, ולא מדובר רק בנשים מבוגרות יותר אלא גם בנשים צעירות. בגדי הים השלמים הפכו להיות אופנה משל עצמה והם נפוצים כמעט כמו הביקיני.
כל שנה יוצאת קולקציה חדשה של בגד ים, השנה יצאה קולקצית בגדי ים 2013 שאמורה להכניס "סטייל" חדש לשוק בגדי הים ולהשאיר אבק לקולקציה משנה שעברה, אך האם באמת כך הדבר?
פרט לשינויים תקופתיים כמו החזרה של הגזרה הגבוהה או מכנסוני הים הקולקציות החדשות לא מביאות איתן איזשהי רוח חדשה לאופנה. אז למה כל שנה מנסים ליצור "קולקציה חדשה" אם אין גיוון משמעותי כל כך? לשאלה הזאת יש שני תשובות עיקריות.
· - שיווק ופרסום – אנחנו תמיד אוהבים לשמוע על מוצרים "חדשים", לכן קולקציה חדשה היא שם מעניין שיגרום לנו לצאת החוצה ולחפש אחר הבגד ים החדש שלנו.
· - מחיר ומכירה – בגדי הים של 2012 עלו בין 400-500₪ ברשתות המובילות, אך בשלב מסויים הסחורה שנשארה היא הסחורה הפחות מוצלחת שאותה קשה למכור בסכומים האלה. מה עושים? כשיוצאת קולקציה 2013 הופכת קולקצית 2012 בחודש אחד ל"ישנה" יותר ויכולה להמכר בסכומים נמוכים יותר. ואילו קולקציית 2013? היא זאת שמחליפה אותה בסכומים המופקעים.
למרות הכל, אף אחד לא מצמיד לנו אקח לראש כדי לקנות ורובנו עדיין קונות קולקציות חדשות של מוצרים, במיוחד כשמדובר בבגד ים. אז בין אם זה בגלל שאנחנו אוהבות בגדים חדשים ובן אם אנחנו רוצות להיות לבושות בסטייל העכשוי, אם המשחק הזה יכול לשחק ברצון לשני הכיוונים אולי אין בו שום דבר רע.