"המיתון", המשבר הכלכלי, כל אותם שמות לאותה מרה שחורה אשר שוררת על העולם המערבי וגם הגיעה לארצינו הקטנטונת. אותם שמות גדולים יוצרים בציבור דאגה, לחץ ולעיתים אף פאניקה. אווירה אשר אינה יציבה ולעיתים גם גורמת לקפיאה במקום. הציבור המבוהל פונה לכלים אותם הם מקבלים במדיות השונות, בינם - מומחי הכלכלה השונים.
"הידוק חגורות" "צמצום" "חיסכון" "המנעות מסיכונים" וכן הלאה - כל אלו גורמים לשוק להכנס לספירלה מסוכנת של ירידת שערים, איבוד ערך וכן הלאה.
כולנו מכירים את התסריטים האלו ואף יודעים לזהות אותם כאשר הם קורים. כאשר משרד, גוף או אפילו מוצר נוהגים לפי תנועת אותה תרבות ההיסטריה הם מסתכנים מאד. מאידך, גם ניסיון לשימור, צמצום והתייעלות יכולים להוות קושי.
יחסי ציבור מהווים דווקא בתקופה קשה זו כלי יקר מפז.
משרד, גוף או מוצר אשר מעוניינים לשרוד את התקופה בה עסקים מתרסקים מימין ומשמאל, צריכים להיות קוהרנטיים, אחידים, בטוחים ובעלי מסר חד וישיר על אמינותם, יעילותם וכוחם הכלכלי. אותם בעלי אינטרסים צריכים לקחת בחשבון מספר כלים חשובים ביחסי ציבור בתקופת משבר, בה החזק שורד.
- בתקופת אי יציבות וקשיים, גם התייעלות וקיצוצים במשרד אשר אינם נעשים בצורה כנה וישרה, יראו לציבור כנורת אזהרה ולמעשה צעד שאמור לקדם כקיצוץ הוצאות עלול להיתפס כצעד ראשון לפשיטת רגל כלכלית.
- בימים אלו של מיעוט בהצלחת כל משרד, גוף או מוצר המיוצג בעולם העסקים יכול להתבלט ולייצר לעצמו תודעה ציבורית חיובית. בין אם בהיענות לצרכי הקהל הרחב והתמודדות עם המיתון על ידי הצעות כלכליות משתלמות יותר ללקוח, לדוגמא הצעת סל קניות רחב ומוזל, בכתיבת פרשנות לעתיד עשייתו בתחום בו הוא מתקיים, לדוגמא גם מעצב יכול לפרסם בתקשורת עצות לעיצוב פנים בתקציבים נמוכים ואף שיטות לעשייה עצמית על מנת לקדם את מעמדו ותדמיתו.
לעיתים דווקא אותה הצעה לשירותים זולים יותר בשל ההכרה במיתון יכולה לייצר גידול משמעותי במספר ההמלצות וכך למעשה נוצר ביקוש ספציפי למוצר בתקופה של שוק המבוסס על ריבוי היצע המוצרים.
- בתקופת יובש כלכלי שכזו ניתן וצריך להסתכל בראייה מרחבית. דווקא בשווקים שהמחירים בהם צונחים ושווי המטבע פוחת-יכול להבריק ולככב בית עסק, משרד, גוף או מוצר. בין אם בשיתופי פעולה מושכים יותר. בשל המצב ברור לכל אחד כי עמיתיו ומתחריו מתמודדים בימים אלו עם אותם קשיים בין אם בנזילות בין אם בחוסר ביקוש, בין אם בבריחת לקוחות ולכן מתוך הקושי יכול להיוולד יתרון עסקאות משופרות ויציבות יותר וכך שני הצדדים מרוויחים. חשוב לזכור כי היום - גם חדשה אחת טובה על העסק תבלוט בתוך מגוון הידיעות השליליות.
לכן היום, חשוב יותר מתמיד להתמיד במהלכי יחסי ציבור. דווקא בתקופה בה הציבור חסר אמון במערכות הכלכליות, חסר נאמנות לנותני השירות שלו, כדי להשקיע מאמצים נוספים ביחסי הציבור. מתוך הבנה כי מדובר בתחום אשר עליותיו לא גבוהות ועם זאת, זה כלי מינוף להכנסות רבות יותר.