חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסי ציבור בתקופת משבר

"המיתון", המשבר הכלכלי, כל אותם שמות לאותה מרה שחורה אשר שוררת על העולם המערבי וגם הגיעה לארצינו הקטנטונת. אותם שמות גדולים יוצרים בציבור דאגה, לחץ ולעיתים אף פאניקה. אווירה אשר אינה יציבה ולעיתים גם גורמת לקפיאה במקום. הציבור המבוהל פונה לכלים אותם הם מקבלים במדיות השונות, בינם - מומחי הכלכלה השונים.

"הידוק חגורות" "צמצום" "חיסכון" "המנעות מסיכונים" וכן הלאה - כל אלו גורמים לשוק להכנס לספירלה מסוכנת של ירידת שערים, איבוד ערך וכן הלאה.
כולנו מכירים את התסריטים האלו ואף יודעים לזהות אותם כאשר הם קורים. כאשר משרד, גוף או אפילו מוצר נוהגים לפי תנועת אותה תרבות ההיסטריה הם מסתכנים מאד. מאידך, גם ניסיון לשימור, צמצום והתייעלות יכולים להוות קושי.
יחסי ציבור מהווים דווקא בתקופה קשה זו כלי יקר מפז.

משרד, גוף או מוצר אשר מעוניינים לשרוד את התקופה בה עסקים מתרסקים מימין ומשמאל, צריכים להיות קוהרנטיים, אחידים, בטוחים ובעלי מסר חד וישיר על אמינותם, יעילותם וכוחם הכלכלי. אותם בעלי אינטרסים צריכים לקחת בחשבון מספר כלים חשובים ביחסי ציבור בתקופת משבר, בה החזק שורד.

  1. בתקופת אי יציבות וקשיים, גם התייעלות וקיצוצים במשרד אשר אינם נעשים בצורה כנה וישרה, יראו לציבור כנורת אזהרה ולמעשה צעד שאמור לקדם כקיצוץ הוצאות עלול להיתפס כצעד ראשון לפשיטת רגל כלכלית.
  2. בימים אלו של מיעוט בהצלחת כל משרד, גוף או מוצר המיוצג בעולם העסקים יכול להתבלט ולייצר לעצמו תודעה ציבורית חיובית. בין אם בהיענות לצרכי הקהל הרחב והתמודדות עם המיתון על ידי הצעות כלכליות משתלמות יותר ללקוח, לדוגמא הצעת סל קניות רחב ומוזל, בכתיבת פרשנות לעתיד עשייתו בתחום בו הוא מתקיים, לדוגמא גם מעצב יכול לפרסם בתקשורת עצות לעיצוב פנים בתקציבים נמוכים ואף שיטות לעשייה עצמית על מנת לקדם את מעמדו ותדמיתו.
    לעיתים דווקא אותה הצעה לשירותים זולים יותר בשל ההכרה במיתון יכולה לייצר גידול משמעותי במספר ההמלצות וכך למעשה נוצר ביקוש ספציפי למוצר בתקופה של שוק המבוסס על ריבוי היצע המוצרים.
  3. בתקופת יובש כלכלי שכזו ניתן וצריך להסתכל בראייה מרחבית. דווקא בשווקים שהמחירים בהם צונחים ושווי המטבע פוחת-יכול להבריק ולככב בית עסק, משרד, גוף או מוצר. בין אם בשיתופי פעולה מושכים יותר. בשל המצב ברור לכל אחד כי עמיתיו ומתחריו מתמודדים בימים אלו עם אותם קשיים בין אם בנזילות בין אם בחוסר ביקוש, בין אם בבריחת לקוחות ולכן מתוך הקושי יכול להיוולד יתרון עסקאות משופרות ויציבות יותר וכך שני הצדדים מרוויחים. חשוב לזכור כי היום - גם חדשה אחת טובה על העסק תבלוט בתוך מגוון הידיעות השליליות.

לכן היום, חשוב יותר מתמיד להתמיד במהלכי יחסי ציבור. דווקא בתקופה בה הציבור חסר אמון במערכות הכלכליות, חסר נאמנות לנותני השירות שלו, כדי להשקיע מאמצים נוספים ביחסי הציבור. מתוך הבנה כי מדובר בתחום אשר עליותיו לא גבוהות ועם זאת, זה כלי מינוף להכנסות רבות יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור העוסק בתחומי התרבות בכלל והמוסיקה בפרט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תווית יחסי ציבור

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור03/11/091501 צפיות
יחסי ציבור הם ערוץ אחד מתוך שלל אחרים, אשר כולם שייכים לעולם הפרסום. הבלבול בין שני התחומים הוא שכיח ולפעמים אף מניחים כי מדובר בתחומים זהים, אולם זוהי טעות.

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור02/09/091401 צפיות
חברות רבות טוענות כי הן יכולות לספק שירותי יחסי ציבור אפקטיביים, אבל מעטות מהן מבינות אותו לגמרי.

מאת: תווית יחסי ציבורשיווק באינטרנט17/05/091405 צפיות
עסקים ברשת חוו קפיצת מדרגה משמעותית עם כניסתם של מספר כלי שיווק לאתרים. כדי להביא את העסק שלכם כך שיעמוד בקו אחד עם המתחרים, חשוב לעדכן את אתר הבית שלכם בצורה אופטימלית למנועי חיפוש (SEO).

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091543 צפיות
כל אדם המתכנן אירוע ציבורי כדאי שישקול שימוש במשרד יחסי ציבור על מנת לקדם את האירוע. מהם השיקולים לצעד כזה ?

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091487 צפיות
מה עליכם לעשות כדי שיחסי הציבור שלכם יעבדו ?

מאת: תווית יחסי ציבורתרבות דיגיטלית13/02/091849 צפיות
האם הרדיו הפך מיושן מדי עבורנו במאה ה-21 ?

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091459 צפיות
בלוגים מציגים דרך חדשה ומהפכנית של עיתונות. כלי תקשורת מקוון זה מספק לקהל הצרכנים הרעב למידע, זרם קבוע ורלוונטי של מידע חדשותי על הנושאים שהכי מעניינים אותו. מעקב וניטור בלוגים מספק מידע חיוני למשרדי יחסי ציבור.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214190 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214099 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214216 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214387 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176593 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175774 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175756 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica