חברות רבות טוענות כי הן יכולות לספק שירותי יחסי ציבור אפקטיביים, אבל מעטות מהן מבינות אותו לגמרי.
יחצ"נות פועלת בתחומים מורכבים יותר מאשר הוצאת הודעות לעיתונות ושימוש בגימיקים מתוחכמים ליצירת באז. יחסי ציבור אפקטיביים מאופיינים בעזרת אסטרטגיה אחידה, בעלת מטרות מוגדרות ותוצאות מדידות. משרד יחסי ציבור איכותי מבין זאת.
יחסי ציבור עוסקים בתחומים שמעבר למאמץ לשכנע את הקהל בשוויו של מוצר או שירות שחברה מציעה (הדבר נכון גם לגבי אנשי פרטיים, אירועים ועוד). משרדי היח"צ האיכותיים ביותר יכולים לא רק להניע את הקהל, כי אם גם לשפר את מוניטין החברה בעיני עובדיה. מהרגע בו הפעולות המבוצעות זוכות להצלחה, הופכת גם החברה מצליחה יותר. כוחה של המכירה תלוי בתדמית החיובית של החברה שמוכרת ולכן מדובר בפנינה עבור אלו המנסים לסגור עסקאות עם לקוחות פוטנציאליים או לעניין לקוחות נוספים.
קיימים אנשי יחסי ציבור העובדים מחוץ לחברה ויש כאלה שמהווים חלק מהחברה. המשרדים הטובים ביותר עושים את שני הדברים גם יחד. על מנת ליצור מצב שכזה יש צורך במשרד גמיש, בעל עובדים יצירתיים ופתוחים, המוכנים לספק את כל צרכי לקוחותיהם בכדי שאלו יזכו להצלחה.
כאשר עובדים עם משרד יח"צ, חשוב ביותר שהוא ירצה לספק לכם ראיות מוכחות להצלחת העבודה אותה הוא מבצע. מדובר בפעולה שכל גוף נותן שירות צריך להעביר ולכן גם על המשרד לעמוד בסטנדרטים אלה. יחצ"נים ומשרדים מנהלים רישום מדויק של איכות העבודה שלהם ונהנים להציג אותה בפני הלקוחות.
ליחצ"נות יש ערכים נוספים למעט אלו הברורים של שיווק מוצר, שירות או לקוח. משרד יחסי ציבור איכותי מסוגל לתרום לתדמית החיובית של חברה בעיני הציבור למשך זמן רב, עם שליטה על אופי המוניטין באמצעות הדגשת אספקטים חיוביים של אותה החברה. המשרד לא "מכר" סיפורים לציבור וגרם לו להאמין במשהו שאיננו נכון. על אישי יחסי ציבור טוב לדאוג שכל פן הקשור לחברה יוצג בצורה מעניינת וייצור מוניטין חיובי לחברה.
בחירת משרד יחסי ציבור יכולה להציג הרבה מאוד אפשרויות. יש לאתר משרדים שלנגד עיניהם עומדת הצלחת לקוחותיהם וולצורך השכת המטרה מעוניינים לעבוד במסגרת הכי רווחית עבור חברתכם, כדי לעמוד במטרות שהוצבו להם. עברו על רשימת הלקוחות שלהם ובדקו איך הם מצטיירים בעין הקהל. התקציבאים המועסקים במשרד בו בחרתם חייבים לאהוב את העבודה שלהם !