חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסי ציבור או פרסום?

יחסי ציבור מהווים אמצעי אסטרטגי שבאמצעותו מעבירים מידע שיווקי ותקשורתי של גוף כלשהו לקהל המטרה שלו.

יחסי ציבור הם ערוץ אחד מתוך שלל אחרים, אשר כולם שייכים לעולם הפרסום. הבלבול בין שני התחומים הוא שכיח ולפעמים אף מניחים כי מדובר בתחומים זהים, אולם זוהי טעות. על אף העובדה כי אלו הם שני תחומים משותפים, פעילות תחום הפרסום ופעילות היח"צ פונות לקהל בדרכים שונות.

בין פרסום ליחסי ציבור ניתן למצוא מספר הבדלים מהותיים:

  • פעילות שונה בערוצי התקשורת
    עולם הפרסום מתפקד בעזרת קניית מדיה: פרסומות טלוויזיה, תשדירי בתחנות הרדיו, באנרים באתרים, שלטי חוצות, מודעות בעיתון ועוד ומנגד יחסי ציבור מגיעים אל מטרתם באמצעות "מתווכים" – כתבים ועורכים בכל ערוצי התקשורת.
  • מחיר
    מאחר והוא מבוסס על קניית מדיה, עלות פרסום גבוהה משמעותית מעלות יחסי ציבור, שכן מדיות הפרסום יקרות. כאשר שוכרים משרד יחסי ציבור או יחצ"ן, ההוצאה היא אך ורק בגין הפעילות המבוצעת.
  • התייחסות הציבור
    כפי שנאמר לפני כן, פעילות יחסי ציבור מיושמת בעזרת בכתבים ועורכים ומסיבה זו נחשבים כאמינים יותר אצל הציבור שבדרך כלל מקבל את המידע המתפרסם מבלי לדעת מהן הסיבות שהובילו לפרסומו, ומנגד כאשר הוא פוגש במידע פרסומי, הוא מיד מזהה כי ישנו אינטרס העומד מאחוריו ולכן הוא מתייחס למידע בערבון מוגבל.
  • משך הופעות המידע
    בעוד פרסום ניתן להציג ללא הגבלה כמותית, אלא רק תקציבית, יחסי ציבור שולחים מידע לתקשורת שיוצג פעם אחת בלבד בכל גוף תקשורתי, ופעמים רבות לא יופיע בכלל. כמובן שאפשר להעביר את אותו המידע יותר מפעם אחת, בשימוש הודעות שונות לתקשורת, אבל בסך הכל מספר ההופעות של הידיעה עדיין יהיה קטן.
  • שליטה במידע המתפרסם
    בתחום הפרסום, קובע הלקוח היכן וכיצד ייראה המידע המתפרסם. לעומת זאת, בעת שליחת מסר יחצ"ני, לא קיימת שליטה מלאה על הידיעה הסופית – הכל נתון להחלטת העורך והעיתונאי הרוצים להשתמש במידע שהועבר להם.
    חשוב לציין כי איכות הקשר בין המשרד היחצ"ני לבין העיתונאי משפיעה על ההחלטה, אבל המילה האחרונה היא של גוף התקשורת.
  • צורת המסר
    לעומת פרסום המשתמש במסרים לציבור באופן ישיר, באמצעות סלוגנים קצרים וסיסמאות ועם נטייה ויזואלית מושכת, עולם יחסי הציבור פונים לציבור בצורה עקיפה – ניסיון לגרום למקבל המסר לקלוט אותו מבלי לציין אותו במפורש.

הבחירה בין שני הערוצים היא לרוב כלכלית. המצב האופטימלי הוא השילוב בין יחסי ציבור לבין פרסום.

 



תגיות המאמר: יחסי ציבור, פרסום, יחצ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור העוסק בתחומי התרבות בכלל והמוסיקה בפרט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תווית יחסי ציבור

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור02/09/091400 צפיות
חברות רבות טוענות כי הן יכולות לספק שירותי יחסי ציבור אפקטיביים, אבל מעטות מהן מבינות אותו לגמרי.

מאת: תווית יחסי ציבורשיווק באינטרנט17/05/091405 צפיות
עסקים ברשת חוו קפיצת מדרגה משמעותית עם כניסתם של מספר כלי שיווק לאתרים. כדי להביא את העסק שלכם כך שיעמוד בקו אחד עם המתחרים, חשוב לעדכן את אתר הבית שלכם בצורה אופטימלית למנועי חיפוש (SEO).

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091543 צפיות
כל אדם המתכנן אירוע ציבורי כדאי שישקול שימוש במשרד יחסי ציבור על מנת לקדם את האירוע. מהם השיקולים לצעד כזה ?

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091487 צפיות
מה עליכם לעשות כדי שיחסי הציבור שלכם יעבדו ?

מאת: תווית יחסי ציבורתרבות דיגיטלית13/02/091849 צפיות
האם הרדיו הפך מיושן מדי עבורנו במאה ה-21 ?

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091459 צפיות
בלוגים מציגים דרך חדשה ומהפכנית של עיתונות. כלי תקשורת מקוון זה מספק לקהל הצרכנים הרעב למידע, זרם קבוע ורלוונטי של מידע חדשותי על הנושאים שהכי מעניינים אותו. מעקב וניטור בלוגים מספק מידע חיוני למשרדי יחסי ציבור.

מאת: תווית יחסי ציבוריחסי ציבור13/02/091450 צפיות
אחד הכלים שבהם ניתן להשתמש לעסק שלכם נקרא יחסי ציבור. מדובר באחד הכלים היעילים ביותר הקיימים בעולם העסקים לזכייה באמון הציבור. כיצד עושים זאת ?

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214189 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214098 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214215 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214385 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176593 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175774 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175756 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica