חברות רבות כיום מבינות שללא מיתוג נכון לא ניתן לקדם את העסק ולהתפתח מהבחינה של הפעילות העסקית של החברה. כאן נכנסות לתמונה חברות פרסום אשר מציעות להגיע לבית העסק ולמתג אותו מחדש. המושג הזה "מיתוג" הפך כבר לסלנג שגרתי בעולם העסקי אבל עוד יש בעלי עסקים וחברות שלא בטוחים ביתרונות של מיתוג נכון. מהם היתרונות של מיתוג לעסק וממה הוא מורכב? ריכזנו עבורכם את ההסברים הקולעים של המומחים מהענף.
אז מהו מיתוג בעצם?
תהליך מיתוג לעסקים הינו תהליך שנעשה ברוב המקרים על ידי חברות פרסום או בידי מחלקות השיווק של החברה או בית העסק. התהליך כולל מחשבה על היתרונות של העסק וקביעה של סטנדרט שדרכו יוכלו להכיר ולזהות את העסק גם לקוחות שעוד לא עובדים איתו באופן שגרתי. מיתוג נעשה גם בעזרת קמפיינים פרסומיים וגם באמצעות עיצוב מחודש שניתן למוצרים של החברה, תהליכי שיווק מיוחדים, שינוי של התפיסה המכירתית והשיווקית הכללית של החברה ואף שינויים במערך השירות שנותנת החברה כדי למתג אותו - להפוך אותו - לשירות שייתפס כהכי טוב ואיכותי בתחום שבו החברה פועלת.
הרעיון של מיתוג הינו בעצם למצוא את מה שמייחד את החברה או את העסק ולפתח סביב התכונות שמייחדות אותו מבחר רחב של מוצרים, מראה של החברה כלפי חוץ - דרך חומרי פרסום כמו קטלוגים והדגשה של כל יתרונות החברה בדרכים לא רגילות - שונה מהמתחרים. ככה למעשה נבנית הבדלה של החברה לעומת המתחרות שלה והיא זוכה ביתרון עצום.
היתרונות של מיתוג עסקי
יחד עם הדגשת היתרונות של כל חברה, תהליך מיתוג חברה יכול לסייע לחברות שעד היום הייתה להן תדמית מיושנת או לא חיובית לתקן את העוול ולעשות מהפך בהלך הרוח של קהל הצרכנים. תהליכי מיתוג נכונים עשויים להציל חברה ממצב שיכול לגרום לקריסה שלה וכל זאת בעזרת תהליכים פשוטים וקצרים יחסית שכוללים שיווק נכון, שינוי האסתטיקה של החברה, קמפיין תקשורתי שימתג מחדש את החברה ועוד תהליכים. עוד יתרון של מיתוג הוא היכולת לאתר דרך נקודת מבט חיצונית את הדברים המוצלחים בחברה שלנו ולמצוא גם את המגרעות שחשוב להסתיר. המצב הזה משפיע לא רק על הפעילות של החברה כלפי חוץ כי אם גם עוזר בתיקון תהליכים שמתרחשים בתוכה.