כל יום משווקות פרסומות חדשות במדיות השונות. השאלה הנשאלת תמיד היא מה יתפוס? מה ירגש? מה יעניק הדים כה גדולים כך שכולם ידברו על הפירסומת וכמובן על המוצר אותו משווקים?
אחד הטרנדים החזקים בשנים האחרונות הינו פירסום סרטי תדמית באמצעות אנימציה. למה? כי עם סרט אנימציה אפשר לעשות הכל באמצעות הדימיון. להפעיל דמויות חלומיות, לשרטט עולם, סיטואציות ולמעשה אין גבולות. סרטי אנימציה גם נחקקים בזיכרונם של הצופים מכיון שהינם שונים בין סרטי התדמית הקיימים בטלוויזיה ובמדיות השונות. כמו כן, מאוד קל להצחיק את הצופה, לעניין אותו ולהראות לו את חדשנות החברה אותה משווקים.
אין ספק שהבחירה בין סרט תדמית שבו אנשים חיים לבין סרט תדמית של אנימציה היא לא פשוטה. אבל, ההבדל העיקרי בין השניים הוא היכולת של סרט אנימציה להסביר ביתר קלות נושאים מסובכים ומורכבים.
למה חברות בוחרות להפיק סרט תדמית בצורת אנימציה?
· סרט אנימציה מתאים יותר כאשר מוצר עוד לא קיים, אך נמצא בהליך של פיתוח. החברה בעצם רוצה לשווק ולמכור את הרעיון. באמצעות אנימציה קל יותר להסביר מאשר באמצעות אנשים חיים.
· קל הרבה יותר להסביר נושאים מופשטים באמצעות אנימציה (אם לא מדובר על מוצר, אלא על שירות מסויים).
· לעיתים קשה מאוד לתאר סיטואציה מסויימת ואנימציה מצליחה להתגבר על קושי זה בקלות.
· אנימציה חסרת גבולות. אפשר לבחור אינסוף ווריאציות של דמויות, סיטואציות, הפעלות של דמויות, צורות, אביזרים של הדמויות, העולם בו הן חיות וכדומה.
· אנימציה הינה מצחיקה, מבדרת, יוצרת בצופה עניין, ועל כן נזכרת יותר בתודעתו.
למה חברות שוללות הפקת סרט אנימציה?
· אנימציה הינה מורכבת מאוד לביצוע.
· ישנם היבטים רבים אליהם יש להתייחס בעת הפקת סרט תדמית – שהוא אנימציה: מוסיקה, סאונד, קריינות, דמויות, האביזרים שלהן, האיור שלהן, האביזרים, הסביבה, ההפעלה של הדמויות, צילומים ועוד.
ישנן חברות בניית אתרים המשלבות באתריהן סרטי תדמית. הסרטים הללו מותקנים בתוך אתר וגולש יכול לצפות בזמנו הפנוי. אין ספק שכדי לפרסם מוצר או שירות, חשוב לעשות זאת בכל המדיות האפשריות על מנת "להפיץ את הבשורה". עם זאת, במידה ויש תקציב מוגבל (וכך זה בדרך כלל), חשוב מאוד לבחור באמצעי שייתן לכם הכי הרבה תפוקה (פירסום לקהל היעד שלכם) בתקציב הנמוך ביותר שניתן ועם זאת – לעשות זאת בדרך המקצועית ביותר.