מיתוג חברות
הגדרת השוני של החברה והמוצרים שלה, מבליטה את העסק והופכת אותו לנוצץ ולמעניין יותר. תהליך הגדרת העסק ובידולו מתואר כ"סוף מעשה במחשבה תחילה". התהליך יעזור לכם להבין מי אתם, מה אתם עושים ובמה אתם שונים. עסקים רבים אינם לוקחים את הזמן כדי לעצור רגע ולענות על שאלות אלה שנוגעות לליבת העסקים שלהם. אבל התשובות חיוניות ליצירת מותג חזק, מסרים ממוקדים וחומרי שיווק יעילים. לאחר מכן תוכלו לצאת ולהרשים את קהל היעד שלכם, והסיכוי שצרכנים יזכרו אתכם כאשר יהיה להם צורך לרכוש מוצר או שירותים שאתם מציעים - יהיה גבוה יותר.
צעד זה יגרום לכך שתתבלטו מעל המתחרים שלכם. חישבו על המתחרים שלכם וכיצד הם מתקשרים עם השוק ומשווקים את העסק שלהם. יש הרבה בעלי עסקים שמקדמים את החברה שלהם בלי לדעת עובדות יסוד אלה על העסק שלהם. אם יהיה בידיכם מידע זה, תוכלו להאפיל על המתחרים.
על מנת להגדיר את השוני של העסק שלכם אתם צריכים לקבוע את מאפייניו:
מי אתם: במה עוסק העסק? מהו הייעוד שלכם? מהם הערכים שלכם? מה אתם עושים? מה הם השירותים או המוצרים שאתם מייצרים, ומהי הייחודיות שלהם?
מי המתחרים שלכם: מי מציע מוצרים או שירותים זהים או דומים לשלכם? אל מי אתם משווים את המוצרים או את השירותים שלכם? בתהליך ההגדרה אתם צריכים להיות הכי מודאגים מהמתחרים שלכם. מה עושה אתכם שונים מהמתחרים שלכם? האם יש לכם תחום מסוים של מומחיות? האם אתם פותרים בעיה בשירות שאתם מספקים? האם אתם משרתים איזור גיאוגרפי מסוים?
תשובה לשאלה את מי אתם יכולים לשרת הכי טוב ולמי אתם יכולים לעזור הכי טוב היא זו שתקבע את שוק היעד שלכם. ברגע שאתם יודעים לאיזה קהל אתם יכולים לעזור, הצעד הבא הוא לקבוע כיצד ליידע קהל זה ולהעביר אליו את המסר שאתם יכולים ושאתם נמצאים בשטח. משמעות הדבר היא לקבוע כיצד לשווק את העסק ואילו סוגי מדיה הם הטובים ביותר להעביר את המסר שלכם. יצירת בידול מהמתחרים תעזור גם ללקוחות היעד שלכם לזהות אתכם.
הגדרת השוני של העסק תוך מענה על כל השאלות האלה, תאפשר לכם להבין טוב יותר את העסק שלכם ולתקשר טוב יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים. כאשר אתם ספציפיים לגבי מה שאתם עושים באופן שונה מהמתחרים, הלקוחות יכולים להזדהות בקלות עם המותג שלכם, וזה יפשט את כל מערך השיווק וקידום המכירות.
האם אי פעם ניסיתם להמליץ למישהו על שירותים שמעניק מישהו ולא הייתם מסוגלים לתאר באופן מלא מה בדיוק הוא עושה? ובכן, זה פשוט כישלון של המיתוג העסקי. קל יותר וגם אפקטיבי יותר מבחינת הלקוחות להעביר הלאה סיפור של מותג באופן עקבי ומאורגן. אם הלקוחות שלכם יעבירו מפה לאוזן את המסר על העסק שלכם ויחמיאו לכם, סימן שהצלחתם למתג את העסק שלכם כראוי.
מיתוג נכון של העסק הוא טוב לא רק לבעלי החברה וללקוחותיה אלא יכול לעזור גם לעובדי החברה לראות את הדרך שבה בעלי החברה מעוניינים להוביל אותה, וכיצד הם יכולים לעזור לחברה להגיע למטרתה.
להמשך קריאה בנושא אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו:http://www.mybranding.co.il/