בכל שנה נפתחים מאות ואף אלפים של עסקים חדשים בארץ. הרבה מהם לא יחזיקו מעמד יותר משנה, ואחרים ייסגרו בתום כחמש שנים. במידה ואתם לא מעוניינים להיות חלק מהסטטיסטיקה המעציבה הזאת, יש מספר שלבים שעליכם לעבור עוד לפני שהעסק שלכם מתחיל לפעול.
אחד הצעדים הכי חשובים הוא להחליט מהיכן להפעיל את העסק. האם אתם זקוקים למשרד או שאולי אתם יכולים לעבוד מהבית? במידה ויש לכם עובדים, משרד יהיה הרבה יותר נוח, על מנת שתוכלו להשקיף באופן אישי על העבודה שמתבצעת. כמו כן, אם אתם מתקשים לקבוע מסגרת זמן ולעמוד בה, גם אז משרד יהיה יעיל, גם אם אתם עובדים לבד לגמרי.
אפשר למצוא משרדים בכל אזור ובכל מקום, וזוהי בחירה חשובה. לדוגמא, באזור המרכז תוכלו למצוא משרדים להשכרה ברמת החייל והן משרדים להשכרה בהרצליה פיתוח. זה לא רק עניין של עלות השכר החודשי עבור השכרת המשרד כי אם גם היוקרה של המקום- ככל שהמקום הוא יותר יוקרתי ומרכז העניינים של עולם העסקים, כך העסק שלכם מושך יותר. קחו את זה לתשומת ליבכם לפני שאתם מתחילים לעשות חישוב הוצאות.
אבל אין עוררין על כך שתשלום השכירות של המשרדים הוא הוצאה גדולה. מזל שבישראל של שנת 2013 יש אפשרות לקבל החזר מס, אך רק אם הוכחתם שהשכירות הינה הכרחית. על הדרך, בדקו על מה עוד תוכלו לקבל החזר מס, וכך תוכלו להוריד משמעותית את ההוצאות שלכם.
כדי להתעסק עם העניינים הכלכליים והביורוקרטיים האלה, כמו חישובי מס, אתם צריכים רואה חשבון מוסמך ומנוסה. התייעצו לגבי רואי חשבון עם מכרים וחברים שיש להם עסקים משלהם, ובחרו את רואה החשבון שמתאים לכם מכל הבחינות.
אבל רגע, האם לעסק שלכם יש בכלל פוטנציאל? בעצם, בדיקת הפוטנציאל של העסק היא הדבר הראשון שעליכם לעשות, הרבה לפני שאתם מחפשים משרדים להשכרה ברמת החייל או מקום אחר, בחירת עובדים וכדומה. אומנם הבנק שממנו אתם מלווים כסף לפיתוח והקמת העסק שלכם מאשר את ההלוואה על סמך תחזיות שהראתם לו, אך מתן ההלוואה לא אומר בהכרח שמה שבתחזית הוא גם מה שיקרה בפועל. על מנת לוודא שהתחזיות הטובות שלכם אכן יתממשו, אתם זקוקים ליועצים מקצועיים, שילוו אתכם כבר בשלב פיתוח הרעיון, ועם הזמן "שחררו" אותם כדי שלא תפתחו תלות בהם.