למה צריך מערכת ניהול לידים?
כדי לענות על השאלה למה צריך מערכת ניהול לידים, כדאי בראש ובראשונה להבין את המונח לידים. מדובר בעצם בפנייה של גולש אל החברה, המורכבת משמו, מספר הטלפון שלו, כתובת הדואר האלקטרוני שלו, ובעצם כל הפרטים שבאמצעותם ניתן לחזור אליו. ודאי נתקלתם כבר במגוון מקומות שבהם חברות שונות מציעות לכם להשאיר את הפרטים, אם באתר שלהם, בדף נחיתה, דרך ניוזלטר שנשלח אליכם ועוד. פניות כל הגולשים מכל המקורות הללו אמורות להיענות, וכמה שיותר מהר יותר טוב. כדי שזה יקרה דרושה מערכת ניהול לידים.
חשוב להבין שכל ליד הוא לקוח פוטנציאלי, וכדי לא לאבד את הסיכוי או ההזדמנות לסגור עסקה, רצוי לפעול באופן מחושב. מערכת ניהול לידים עוזרת לעשות זאת, כשבראש ובראשונה היא קולטת את המידע ממגוון המקורות השונים. אולם, כמובן שלא די בקבלת המידע על מנת להפוך את המתעניין ללקוח, ובשלב הבא מערכת ניהול לידים צריכה לדעת להפנות את המידע לגורם המטפל הרלוונטי בחברה. בנוסף, ישנן מערכות העוזרות לאנשי המכירות בשלב הבא, שהוא שלב החזרה שלהם אל הלקוח. הן מספקות לאנשי המכירות מידע בנוגע לגולש כגון מילות המפתח והחיפוש בו השתמש.
אם כן, מערכת ניהול לידים היא כלי חשוב למכירה שעוזר להפוך את המתעניין ללקוח ולתרגם את הליד לכסף ממשי. יחד עם זאת, מערכת איכותית לא רק תעזור במכירה אלא גם תהווה כלי להתייעלות, וזאת באמצעות יכולת לנתח את הנתונים. מערכת השומרת את ההיסטוריה למשל יכולה ללמד רבות ולהבין מה קרה מהרגע שבו שלח הגולש את פרטיו ועד הרגע שבו הוא חתם על העסקה, או במצב הפוך, מה קרה עד שהחליט הלקוח לוותר על העסקה.
תפקיד אחרון והכרחי של מערכת כזו שנמנה כאן, היא היכולת לנהל עם הלקוח הפוטנציאלי משא ומתן רציף ואיכותי. כך למשל אם הלקוח מבקש הצעת מחיר, ההצעה צריכה להישלח אליו בתוך זמן סביר, ואם הוא שואל שאלה היא צריכה להיענות בהקדם, ללא דחייה וללא סתירות בין מה שכל מחלקה מציגה בפניו. מערכת איכותית תעזור לבצע את כל אלה, וזאת בין היתר בזכות שמירת הנתונים ושקיפותם לעובדי החברה הרלוונטיים.
המאמר נכתב ע"י חברת Dreamview - בניית אתרים , קידום אתרים