קשה לחשוב על פעילות נוחה ומתאימה יותר לתקופה שלנו מאשר תיעוד ועבודה מול הלקוח באמצעות מערכת ניהול לקוחות. מערכות לניהול לקוחות מאפשרות לחברות מכל הסוגים להנות מתיעוד, מקשר רציף ומבניית מערכת יחסים נוחה, מהירה ושירותית עם לקוחותיה בלי להתאמץ ובלי לעבוד מול רשימות מודפסות וניירת. היום יכולים בעלי חברות שרוצים לבנות מערך לקוחות איכותי לרכוש מערכות לניהול לקוחות או לחילופין לבנות מערכת ניהול לקוחות שמותאמת באופן אינדיבידואלי לצרכי החברה. ישנם יתרונות רבים ובולטים מאד לשימוש נכון במערכת ניהול לקוחות. במאמר זה נביא לפניכם כמה יתרונות חשובים של מערכות אלו.
קשר קל וישיר מול הלקוח
היתרון המשמעותי ביותר של מערכת ניהול לקוחות מכל סוג שהוא היא היכולת הנגישה והברורה לנהל קשר רציף עם הלקוח מבלי לחפש אחריו במערך התיקים או המסמכים של החברה. מערכת איכותית היא מערכת שבנויה על תזכורות לתקשורת מול הלקוח כך שאנשי השירות מקבלים ישר לצג המחשב תזכורת להתקשר ללקוח מסוים, להציע או לחדש לו את השירות או המנוי. באמצעות האבחון הזה קל ופשוט לשמור על קשר עם הלקוח, ללא דחיות ואילוצים.
יכולת תיעוד של כל פעולות הלקוח
מערכת איכותית של ניהול לקוחות מאפשרת לתעד באופן פשוט וברור את כל הפעולות שהתבצעו מול הלקוח ועל ידי הלקוח. מהזמנה אינטרנטית ועד למשלוח חשבונית, משיחת טלפון שיווקית על תוכנה המלא ועד לשיחת הבהרה בנושא של מועד אספקה או ביטול שירות. התיעוד הזה הוא בעל משמעות עצומה לכל חברה שרוצה להתנהל באופן מדויק ויעיל מול הלקוחות שלה. ברגע שישנו תיעוד מדויק של כל הפעולות שביצע הלקוח או שבוצעו עבורו, ניתן לעקוב, להציע, לחדש או לנהל את תיק הלקוח בצורה מוצלחת ללא טעויות וללא התנצלויות.
שמירת היסטוריית חיובים
חלק בלתי נפרד מהשיח עם כל לקוח בכל תחום שהוא מסתמך גם על הצעות וחיובים קודמים של הלקוח. אם מדובר בלקוח קיים ניתן למצוא במסגרת השימוש בכל מערכת ניהול לקוחות הצעות מחיר קודמות שנשלחו ללקוח, חיובים וחשבוניות שהועברו אליו ועוד פרטים על ההיסטוריה של הלקוח מול החברה שלכם. עובדה זו מקלה על עובדים שונים בחברה להתנהל מול הלקוח וגם כאשר מגיע עובד שירות חדש הוא יודע בדיוק מה נעשה מול הלקוח לפני כן. פרט זה חשוב במיוחד ליצירת מערכת יחסים אמינה עם הלקוח.
יעילות בהתנהלות החברה
אין ספק שעבודה מול מערכת ניהול לקוחות איכותית שמותאמת באופן מדויק לצרכי החברה שלכם, בין אם היא נבנתה עבור החברה או נרכשה והוגדרה בהתאם לצרכי החברה, מייעלת באופן משמעותי את העבודה מול הלקוח. התיעוד המדויק, היסטוריית שיחות והתקשרויות עם הלקוח, רשימת עובדים שהיו בקשר עם הלקוח ובדיקת מצב הלקוח בזמן נתון - כל הדברים האלו קלים ופשוטים באמצעות מערכת טובה ומקצועית לניהול לקוחות.