אנשים רבים אשר אינם עוסקים בעולם הפרסום, מתקשים להבין את המשמעות של המילה גימיקים, והאם מדובר במונח חיובי או שלילי. אפשר להגיד בפה מלא, שאחד הדברים החשובים ביותר עבור כל מוצר שיוצא אל השוק נכון לעכשיו זה המקוריות שלו – הרי כולנו רוצים מתנה מקורית. אז במילים פשוט גימיק זה מוצר אשר מביא איתו משהו חדש או אלמנט מיוחד אל השוק ומבדיל את עצמו משאר המוצרים הקיימים.
כל הזמן ישנם רעיונות למוצרים אשר לא יוצאים אל הפועל עקב היותם בנאליים ולא מגוונים במיוחד – ולכן חברות רבות אינן מאמינות שהן יוכלו למשוך את קהל הלקוחות אשר תמיד יחפש וירצה את הדבר החדש ביותר והמקורי ביותר.
האם כל מוצר חייב להיות גימיק?
קשה מאוד לצאת תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, מצד אחד כל חברה אשר מוציא מוצר אל השוק – מנסה להביא את הייחודיות שלו ליידי ביטוי על מנת להשיג נקודות יתרון על שאר המתחרים באותה משבצת עם המוצר הזה. בנוסף ישנם חברות אשר מוציאות פיתוחים שונים למוצרים קיימים על מנת לגרום לנו להבין שהם מתחדשים באופן קבוע, ניתן לראות את התופעה הזאת בצורה הטובה ביותר כל הנושא של הפלאפונים אשר החברות המשווקות דואגות תמיד להוציא פיתוחים וחידושים נוספים על מנת לשמור על המוניטין שלהן.
בשורה התחתונה, השוק היום מאוד טובעני – ישנם המון חברות ומפתחים שונים אשר מתחרים אחד בשני בצורה מאוד חזקה על מנת להגיע אל לב הצרכן. רק החברות והמשווקים אשר יקפידו על איכות מוצרים, עיצובים מיוחדים למוצרים וכמובן להביא גימיקים מיוחדים וגאדג'טים – יוכלו לשרוד במשך תקופת זמן ארוכה בשוק.
לכן כאשר הצרכנים נכנסים אל חנויות ושווקים הם ישר מחפשים דברים חדשים שהם טרם ראו, מתנות מקוריות אשר שוטפות את השוק הם הוכחה טובה לכך שלא צריך לשנות הרבה מן המוצר המקורי על מנת להביא לכך שאותו מוצר יהיה נרכש ומבוקש מאוד. עבור חברות רבות הנושא של הפיתוחים והתוספים נלקח בחשבון על בסיס קבוע והן דואגות תמיד להתעדכן בעדכונים מצד המתחרות על מנת שהן יוכלו להגיב בצורה ראויה.