חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקשורת משכנעת בפגישה

מאת: ניר סברפרסום14/11/20091444 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אמת ידועה היא שהמשכנע הכי טוב שלנו הוא אנחנו. במילותיו של ג'פרי ג'יטומר, מחבר הספר האדום הקטן של המכירות (ראה עמוד ספרים מומלצים באתר השפעה אמיתית, בקטגוריה "מכירות"): "אני שם את עצמי מול אנשים שיכולים להגיד לי כן ואני מעביר ערך". דרך מצוינת לעשות זאת היא לערב את האחר בשיחה. אנשים רבים חושבים שאם ידברו הרבה והאחר ישב ויקשיב הם יתפסו על ידיו כמשכנעים יותר. תפיסה זו רחוקה מאוד מהאמת. הדבר שאנשים הכי אוהבים לעשות הוא לדבר, והנושא החביב עליהם הוא - הם עצמם! מה שעליך לעשות הוא "לשתול" רעיון או הצעה כלשהי בצורה עקיפה, ולתת לאדם האחר לחשוב שזה היה הרעיון שלו מלכתחילה. למשל: 

  • "פעם עלה בדעתך ששווה להשקיע קצת בעצמך ולקחת קורס בשכנוע כדי למכור יותר אחר כך?"
  • "דוד שלי קנה מכונית ב.מ.ו לפני שבוע, הוא ממש מרוצה"
  • "חבר שלי שעוסק בנדל"ן אמר לי, 'קנה דירה דרך חברת Re\House'. מה דעתך?"

כשאתה מציג את הרעיונות וההצעות שלך בצורה עקיפה, לרוב על ידי שאלה, אתה מאפשר לאדם האחר לענות על השאלה בעצמו ובהמשך לשכוח שאתה העלית את הנושא ולהניח שכל המסקנות וההחלטות שהוא הגיע אליהן באו מתוכו.

תווית ונבואה שמגשימה את עצמה

היכולת שלך להדביק תווית חיובית לאדם הנמצא איתך בפגישה מאפשרת לך ליצור אפקט הנקרא - נבואה שמגשימה את עצמה. מחקר הממחיש את כוחו של אפקט זה נערך בקרב מורים ותלמידים. שתי כיתות רגילות לגמרי של תלמידים נבחרו באקראי. בתחילת השנה, למורים של אחת הכיתות נאמר שתלמידי הכיתה מצטיינים ומחוננים. למורים של הכיתה האחרת נאמר שתלמידי הכיתה מתקשים ונחשלים. בסוף שנת הלימודים כאשר נבדקו ציוני התלמידים, גילו שהציונים של תלמידי הכיתה שהודבקה לה התווית "מצטיינים" היו מעל הממוצע, ואילו הציונים של תלמידי הכיתה שהודבקה לה התווית "מתקשים" היו מתחת לממוצע. הסיבה לכך היא היחס השונה של המורים לכיתה כתוצאה מהתווית שהודבקה לה. בהיותך אחד שאוהב ללמוד ולהצליח, הנה מספר הצעות בשבילך לשימוש בתוויות:

  • "בתור בנאדם עם ראש פתוח לרעיונות חדשים, אני בטוח שתאהב את הרעיון שלי..."
  • "אני מעריך את הגמישות המחשבתית שלך ואת הרצון לשתף פעולה. מה שאני מציע זה..."
  • קיבלתי את הרושם שאתה אחד שיודע לזהות הצעה משתלמת. היתרון במוצר\שירות שלי הוא..." 

מה שיקרה אחרי שימוש במשפטים שהצעתי או דומים להם הוא שהאדם שהודבקה לו תווית חיובית מעין זו לא ירצה לשבור את הדימוי שלו בעיניך ובעיני החברה, ולכן הוא ירגיש מחויב לדבוק לגישה שהכתבת לו וכך הנבואה תתגשם הלכה למעשה.

מציאת דמיון ומכנה משותף 

רוברט צ'יאלדיני, מחבר הספר השפעה (ראה עמוד ספרים מומלצים באתר השפעה אמיתית, בקטגוריה "השפעה ושכנוע") חקר ומצא שאסטרטגיית השפעה אפקטיבית היא חיבה: אנשים אוהבים להגיד כן לאנשים שהם מכירים ומחבבים. אם כך, כיצד ניתן לגרום לאדם אחר לחבב אותנו? התשובה היא: על ידי מציאת דמיון בינך לבין האדם שברצונך להשפיע עליו. נושאים כמו: 

  • דעות
  • תכונות אישיות
  • רקע
  • סגנון חיים
  • תחביבים ותחומי עניין

הם המרכזיים והמשפיעים ביותר לפי מחקרים על תחושת ההזדהות שתיווצר אצל האדם האחר אם תיישם את העיקרון כראוי. אין צורך להמציא דעות פוליטיות או לטעון שאתה אוהב ספורט אתגרי כשאתה באמת אוהב לשבת בבית מול האח ולקרוא ספר. במצבים בהם אתה מבחין בדמיון אמיתי וכנה בינך לבין האדם איתו אתה נמצא בפגישה, ציין זאת, ותראה שהכימיה ביניכם מעמיקה באופן מיידי. 

 

להגיד "כן" ולחייך, להגיד "לא" ולחייך 

כשניהלתי את קבוצת היזמות העסקית שהקמתי, FSD - Financial Self Development, קבעתי מספר כללים ברורים לקבלת חברים חדשים לקבוצה. אחד מהם היה שכל מועמד צריך לעבור ראיון אישי איתי. יום אחד דיברתי בטלפון עם יזם אינטרנט שהיה מעוניין להצטרף, וקבענו פגישת היכרות. בתום הפגישה אמרתי לו שנשמח לצרף אותו אלינו, ולאחר שהראה התלהבות לעשות זאת, שאל אם שני מכרים שלו יוכלו להצטרף גם. הסברתי לו שאת הראיון הוא זה שעבר, ואם מכרים שלו רוצים להצטרף הוא מוזמן להביא להם את הטלפון שלי לקביעת פגישה. הוא אמר שאין להם זמן להתקשר וש- "אני מכיר אותם. הם חבר'ה טובים, אתה יכול לסמוך עלי". אמרתי לו שיש כללים ברורים וגם אם ביל גייטס ירצה להצטרף הוא יצטרך לעבור את הראיון.

שבועיים לאחר מכן, התחלנו בפגישה כרגיל והוא הודיע לי בהודעת טקסט שהוא יגיע אך יאחר. רבע שעה לאחר מכן, ראיתי אותו מתקרב לשולחן הפגישה שסביבו כבר ישבו שישה מחברי הקבוצה, כולל אותי. הבחנתי בשני אנשים נוספים שמתלווים אליו. קיבלתי את פניו בחיוך ושאלתי מיהם האנשים שהביא איתו. "אלה החברים שסיפרתי לך עליהם", השיב. אחד מחברי הקבוצה ביקש לדבר איתי ביחידות בצד ושאל לפשר העניין. כשהסברתי לו שהוא "עשה לי תרגיל" השיב בכעס, "מה!? לא יתכן! אנחנו חייבים להגיד להם שילכו ושלא נסכים לזה!". השבתי ברוגע שתגובה כזו תהרוס את האווירה וכנראה גם את הפגישה. אמרתי לו שישאיר לי את הטיפול בזה.

חזרנו לשולחן והמשכתי בניהול הפגישה כרגיל. כמו בתחילת כל מפגש שבו מצטרפים משתתפים חדשים, ערכנו סבב היכרות קצר. לא התרשמתי בכלל משני האנשים החדשים וזה עוד בלי לקחת בחשבון את העובדה שהם הגיעו בלי ראיון קבלה. בסוף הפגישה ערכנו משוב כרגיל ושלושת המצטרפים החדשים אמרו שמאוד נהנו ושהם מחכים בקוצר רוח לפגישה הבאה.

יום למחרת התקשרתי לכמה מחברי הקבוצה להודיע להם על הפעולה שתכננתי לנקוט ולשמוע מה דעתם. הם לא ידעו בכלל ששניים מהשלושה הגיעו ללא ראיון קבלה והסכימו איתי שזה הדבר הנכון לעשות. התקשרתי ליזם האינטרנט. "מה שלומך?", אמרתי בחביבות. "בסדר גמור ניר. רק רציתי להגיד לך שוב כמה מוצלחת הייתה הפגישה אתמול", הוא ענה. "גם לדעתי. אבל יש משהו שרציתי לדבר איתך עליו. אתה זוכר שלפני שהצטרפת אלינו עברת ראיון אישי איתי על מנת להצטרף?" שאלתי. "כן", הוא השיב בהיסוס. הסברתי לו שהוא הפר באופן בוטה כלל ברזל בקבוצה שלנו וחיכיתי לשמוע את התשובה שלו. הוא ניסה להצטדק ולהתגונן אבל שום דבר ממה שאמר לא היה רלוונטי. אמרתי לו שהוא לא יוכל להמשיך איתנו ושחבל לי שהדברים התגלגלו ככה.

הלקח בסיפור הזה הוא שהחלטות חשובות עדיף לקבל על פי שיקול דעת נבון, דבר המושג על ידי חשיבה שכלתנית ולא רגשית. אילו הייתי פועל על פי מה שהרגשתי באותו רגע: כעס, הפתעה, אכזבה, הערך שלי היה יורד בעיני הקבוצה משום שהם לא צריכים להיות מעורבים בבעיות שלי כמקבל החלטות. גם החלטות קשות אפשר לקבל ולבצע בדרכי נועם, ולרוב באפקטיביות יותר גדולה. 

הגדרת מטרות מראש

רובין ס' שארמה, מחבר הספר הנזיר שמכר את הפרארי שלו (ראה עמוד ספרים מומלצים באתר השפעה אמיתית, בקטגוריה "התפתחות אישית"), אמר: "אם אתה לא יודע לאן אתה הולך, איך תדע שהגעת?". משפט זה משקף בצורה יפה את אחד מהעקרונות החשובים ביותר בניהול פגישה מוצלחת ומשכנעת - הגדר מטרות מראש!

כשאתה מגדיר מטרות מראש לפני כל פגישה (תוציא דף ועט וכתוב את המטרות והנושאים בנקודות. עשה זאת עכשיו אם יש לך פגישה בימים הקרובים) אתה מגדיל בהרבה את הסיכוי לנהל את הפגישה באופן המוצלח ביותר - גם עבורך וגם עבור שאר המשתתפים בפגישה.

ניצחון הדדי או לא כלום

סטיבן קובי, מחבר הספר הנפלא שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד (ראה עמוד ספרים מומלצים באתר השפעה אמיתית, בקטגוריה "ניהול") אמר שהיכולת לנהל פגישה או משא ומתן בצורה מוצלחת מחייבת אותך להיות מסוגל לעזוב את שולחן הדיונים ללא עסקה. כל עוד יש בך פחד מהאפשרות הזו, לא תצליח להיות משכנע במידה מספקת כדי להצליח. במילותיו של קובי: win-win or no deal"". חתור תמיד להשגת מטרותיך כך שגם הצד השני יצא נשכר ומורווח מהקשר איתך. לקריאה נוספת על השפעה אתית, פנה למאמר אתיקה בשכנוע באתר השפעה אמיתית.

מחפשים יתרון יחסי בעולם תחרותי ומשתנה?

מידע בשווי אלפי שקלים ניתן לקבל בחינם באתר השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים

www.realinfluence.co.il

© 2009 ניר סבר. כל הזכויות שמורות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר סבר - מנהל, מרצה ויזם

nir@realinfluence.co.il

מייסד ומנהל של השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים

www.realinfluence.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר סבר

מאת: ניר סברמכירות14/11/091324 צפיות
המדריך לכתיבת אימייל משכנע!

מאת: ניר סברמכירות14/11/091521 צפיות
המדריך לשיחת טלפון מנצחת!

מאת: ניר סברמכירות13/11/091774 צפיות
פעם קרה לך שנשאלת במה אתה עוסק ולא הצלחת להסביר את עצמך כראוי? או שאולי נתת הסבר ארוך ומסורבל שבסופו האדם שדיברת איתו בכל זאת לא הבין עד הסוף במה אתה עוסק ואפילו אם הוא כן הבין, הוא לא השתכנע שכדאי לו לעשות איתך עסקים? כל אחד ואחד מאיתנו צריך לדעת איך להציג את עצמו ב-60 שניות. במאמר זה אני אראה לך איך להשתמש במודל שפיתחתי בדיוק לצורך זה. המודל מורכב משלושה שלבים פשוטים וקלים ליישום

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: ישראל רף פרסום06/02/223247 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. יש שנותנים עטים, מחברות ויש שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים כמזכרת עציצים ממותגים נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום18/06/214033 צפיות
עציצים ממותגים מסר של פריחה אישית ועסקית מתנות לראש השנה, לשמח את העובדים והלקוחות לקדם את העסק לתוצאות מעולות לטווח קצר וארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. המסר שלכם לוגו העסק ואולי גם משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק. עציצים ממותגים עם מסר של פריחה יבטיחו הצלחה מתנות שכף לקבל וקל לטפל ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום20/12/192537 צפיות
העובדים הם ללא ספק המנוע של העסק ולקראת החגים השונים מומלץ להעניק להם מתנות לטו בשבט בכדי להוקיר להם תודה ולהעניק להם מוטיבציה ושייכות למקום העבודה. המתנה הרלוונטית והמיוחדת ביותר שניתן להעניק מתנות לטו בשבט לעובדים היא עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ למשרד או לביתם

מאת: אמורפרסום28/06/175952 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175424 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/162498 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/162051 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica