מה זה בדיוק שדרוג אתר?
כבעלי אתר אינטרנט משלכם ודאי כבר שמעתם את המונח שדרוג אתר. מדובר בתחום שמטרתו לשפר, להתאים ולייעל אתרים קיימים, וזאת במקום לבנות אותם מחדש מהיסוד. בדרך כלל מבצעים שדרוג אתר לאתרים שכבר אינם עושים את העבודה כמו שצריך, אם בגלל שמדובר באתרים ישנים יחסית ואם בגלל שהעסק התקדם והאתר כבר לא מתאים לו ולצרכיו החדשים. יחד עם זאת, ישנם אתרים שעוברים שדרוג בכל תקופה מסוימת, וכך נשארים תמיד עם יד על הדופק באשר לחידושים טכנולוגיים ועדכונים כאלה ואחרים בעולם האינטרנט.
כאשר אומרים שדרוג אתר מתכוונים לקשת מאוד רחבה של שינויים אפשריים הקשורים לעיצוב החיצוני, לתוכן המוצג, לתוכנה ולמבנה של האתר. השדרוג יכול להיות למשל החלפה או שינוי של הצבעים, האימג'ים, הקטגוריות, הניווט, התוכן והלוגו. אפשר לשפר את מערכת ניהול התוכן, לשנות את האתר בדרך שתהפוך אותו ליותר נגיש עבור מנועי החיפוש, להכניס טכנולוגיות חדשות, וכן הלאה.
שדרוג אתר הוא בדרך כלל הוצאה כספית כדאית, וזאת משום שהוא יכול לשפר את האתר מקצה לקצה, ועדיין להיות מבוסס על האתר הישן כך שהעבודה שכבר השקעתם חלילה לא תרד לטמיון. העלות של שדרוג משתנה כמובן בהתאם למה שהאתר דורש, ישנם אתרים שאינם דורשים הרבה שינויים, בעוד אחרים זקוקים למהפך של ממש. ככל שהאתר ישן יותר ואינו עבר שינויים לאורך זמן, כך סביר להניח שהוא ידרוש יותר עבודה. יחד עם זאת כדאי לדעת שגם אתרים חדשים עלולים להיות גרועים ולדרוש עבודה רבה, וזאת אם נבנו באופן לא נכון וחובבני.
מומלץ להתייעץ עם מספר חברות ולהשוות בין הצעות מחיר בטרם תקבלו החלטה. בהקשר זה ראוי לציין כי ניתן לבצע שדרוג אתר אצל החברה שבנתה את האתר שלכם מלכתחילה, אך אין חובה לפנות דווקא אליה. ישנן חברות המתמחות בתחום הספציפי הזה, והן יכולות לעיתים לראות את האתר מנקודת מבט חדשה ושונה ואף להציע רעיונות שטרם חשבתם עליהם. כך או כך חשוב להבין ששדרוג הוא לעיתים בלתי נמנע ועדיף לעשות זאת במוקדם ולא לדחות את המשימה.