אחת הדרכים היעילות לפרסום מוצרים וחברות היא באמצעות פרסום על אוטובוסים. מיקום של חומרי הפרסום על האוטובוסים הופך את הפרסומת להרבה יותר חשופה לקהלי יעד מגוונים מה שמעלה משמעותית את האפקטיביות של הקמפיין הפרסומי כולו. שילוט אוטובוסים יכול להיות בצורה של פלקט המודבק על כל שטח הקירות של האוטובוס מלפנים ובצדדים או על ידי מדבקות המודבקות בפנים האוטובוס ועל העמודים התומכים בתוך האוטובוס. לפרסום באמצאות אוטובוסים יתרונות גדולים ורבים בעיקר בזכות החשיפה של האוטובוסים לקהלי יעד מגוונים.
אפקטיביות הפרסום
פרסום על אוטובוסים אפקטיבי במיוחד מאחר והוא יכול להיות פרסום שלא באופן ישיר החודר לתודעה של הצרכן הרלוונטי. בשונה מפרסום במדיות המקובלות כמו בטלוויזיה או בעיתונות, שלטים שמופיעים על גבי האוטובוסים או בתוכם אינם ניתנים להתעלמות והעוברים והשבים "נאלצים" להתבונן בהם בין אם בעמידה ברמזור או פקק מול אוטובוס שעל גבי הדלת האחורית שלו פרסומת, בין אם בנסיעה באוטובוס המעוטר במדבקות פרסומת ובין אם בהמתנה בתחנת אוטובוס וצפייה בפרסומות על גבי אוטובוסים העוברים ושבים.
התמקדות בקהל היעד
מיקוד של הפרסומים לקהל היעד הרלוונטי מאפשרת למפרסמים ליהנות מיתרון של פרסום רלוונטי, אפקטיבי וממוקד. על ידי פרסום על אוטובוסים העוברים במקומות מסוימים ניתן לפלח את קהל היעד שיצפה בפרסומות ולייעד עליו את תוכן הפרסום. למשל, אוטובוסים העוברים במוסדות לימודים כמו אוניברסיטאות ומכללות יהיו אפקטיביים יותר לפרסום תכנים לסטודנטים ואוטובוסים העוברים במוסדות ציבוריים כמו בתי חולים יהיו אפקטיביים לפרסום עבור תכנים הקשורים לנושאי בריאות.
יתרון פרסומי
היתרון של פרסום על אוטובוסים הוא מובהק, ראשית, היכולת לפלח את קהל היעד הופכת את הפרסומות להרבה יותר ממוקדות ורלוונטיות, שנית, האפשרות ליהנות מפרסומת שנשארת על האוטובוס לאורך זמן בזכות הנוכחות של האוטובוס ברחובות במהלך שעות רבות יותר מאפשרת חשיפה רחבה ואיכותי ושלישית היכולת ליהנות מחדירה למודעות ולתודעה של הצרכנים הפוטנציאליים מביאה לקמפיין הפרסומי את הגשמת היעדים הפרסומיים.
יוקרה ומיתוג
יתרון בולט נוסף שיש לפרסום על גבי אוטובוסים הוא היתרון של היוקרה והמיתוג של המוצר או השירות המפורסמים. חברות הבוחרות לפרסם באמצעות שילוט אוטובוסים נהנות מחשיפה גבוהה ביותר של המותג המפורסם ומקהל צופים רחב. פרסום באמצעות שילוט על אוטובוסים נחשב לפרסום אפקטיבי המחזק את המותג ומביא יוקרה למפרסם בכל האספקטים השיווקיים.
פורמטים לפרסום
הפורמטים השונים של הפרסום מאפשרים למפרסמי לבחור את הצורה בה הם מעוניינים להעלות את הפרסומים. בין הפורמטים הנפוצים ניתן למצוא את מדבקות הענק המכסות את שטח על האוטובוס מבחוץ. את המדבקות ניתן למקם בצדי האוטובוס או בחלקו האחורי, בנוסף, שילוט על אוטובוסים מקובל למיקום גם בפנים האוטובוס על ידי מדבקות פרסומיות על הקירות הפנימיים של האוטובוס ועל עמודים הנמצאים בפנים האוטובוס. שימוש בשיטות השונות או שילוב בין השיטות השונות מביא את התוצאות הטובות ביותר של פרסום אפקטיבי ונכון.