פותחים עסק חדש?! מזל טוב! איזו הרגשה נפלאה לצאת לדרך חדשה.. אומנם הדרך רצופת מהמורות, אך תחושת ההתרגשות המלווה את פתיחת העסק היא המרגשת, האמיתית והמיוחדת ביותר שניתן לתאר!
יותר מחמישים אלף עסקים שטנים נפתחים מדי שנה, עד כאן החדשות הטובות, יותר מ 60 אלף עסקים שטנים נסגרים מדי שנה, אלו החדשות הריאליות מהעולם האמיתי ששורר בחוץ. פתיחת עסק חדש מלווה בהרבה התרגשות עוצמתית אך יחד עם זאת מחייבת את היזם העמאי להיות שקול ומחושב בעת פתיחת העסק החדש. הרבה מאוד עסקים נופלים וסוגרים את שעריהם עקב תכנון לוגיסטי לקוי של בית העסק שלהם. אנו כאן על מנת לעזור לכם לעשות סדר.
שלבי פעולה:
שלב ראשון: מי אני מה אני - להרבה מאוד עסקים חדשים שנפתחים יש נטיה חזקה לפזול אל עבר מתחריהם הגדולים, העוצמתיים ובעלי הכיס הרחב. הרי מי מאיתנו לא היה רוצה שהכל יתוקתק עד רמת הפירור. ובכן, במציאות לא הכל ורוד וצריך לדעת איך וכיצד להסתדר גם במגבלת האפשרויות הקיימות בבית העסק. קחו לדוגמא עסק סטנדרטי, קטן וממוצע. חנות עליים. בעל החנות, אשר יש לו חזון לחנות עתירת מדפים מקצועיים ויפים אשר יציגו את מגוון זוגות הנעליים אשר הוא הביא מהיבואן בארץ המקור. אמרנו הרבה זוגות נעליים אשר יוצגו בחנות, אמרנו מחסן עוד יותר גדול, מורכב ומסובך אשר צריך לאחסן אינספור זוגות, סגנונות, מידות של נעליים וכד. אנחנו מדברים על קושי רב בניהול המלאי הקיים וביעילות של "למצוא כתובת לכל פריט", ונסביר - נניח שלבעל החנות יש עכשיו כ 65 זוגות נעליים, מתוכם הוא מחזיק מגוון רחב של מידות. לבעל החנות יהיה מאוד קשה לאחר פרק זמן מסויים בהם הוא מכר כמה וכמה זוגות שונים בכמה וכמה מידות שונות לדעת איזה מלאי נשאר ברשותו וממה, ודבר זה יקשה עליו מאוד לבצע הזמנות עתידיות מהיבואן ולשמור על רמת מלאי נאותה וסבירה. לא צריך לקפוץ גבוה מדיי, צריך לדעת למקד את המחשבה על מי אני מה אני, למי אני מוכר ומה היעדים שלי.
שלב שני: עיצוב החנות - בימינו, הרבה יזמים ובעלי חלום לעסק עצמאי שוכרים את שירותיהם של מעצב או מעצבת אשר יקנו לחנות שלהם את "לוק החלומות" שעליהם הם חלמו בלילה. אין בזה שום דבר פסול, יש לזה מחיר עצום. זוכרים את שלב ראשון - מי אני מה אני - ובכן, גם בשלב הזה רובינו חולמים להיות כמו אחינו הגדולים בעלי הכיס העמוק, אך בדרך כלל אנחנו לא כאלה. ניתן לעצב את בית העסק שלנו בקלות יחסית על ידי התייעצות ו\או עזרה ממכרים ובני משפחה אשר יש להם מעט ניסיון בתחום, ולאו דווקא ניסיון מקצועי שהוחתם על גבי תעודה. בדקו עם אנשים אשר קרובים אליכם מהם האלמנטים בהתאם לתחום העסק שלכם אשר נכונים לכם: מדפי תצוגה בולטים בחזית חלון הראווה אשר מציגים את מוצריכם, מדפים מסוגננים בחנות שלכם אשר יציגו את הסחורה (התעכבו על גובה המידוף, אורכו ונגישתותו ללקוחות השונים).
שלב שלישי: מחסן - רובינו הגדול מזניחים חלק זה, מכיוון שכולנו חושבים שהמחבן של בית העסק הוא מקום שלא כל כך חשוב כי הלקוחות לא רואים אותו ולא יודעים מה קורה שם. ובכן, אתם צודקים שהלקוחות לא יודעים מה קורה שם, אתם טועים מאוד אם אתם חושבים שחלק זה הוא לא מעניין או לא חשוב. הרבה מאוד בתי עסק "נופלים" בגלל חוסר הבנת מקום האחסון. לפעמים זה כי היו בהתחלה עיניים גדולות מדיי ובעל העסק לקח מקום אחסון גדול מדיי (מקום אחסון בימינו שווה כסף רב אשר מבוזבז לעיתים קרובות), אך הסיבה העיקרית שעסקים נופלים בתחום זה הינו מכיוון שהם לא יודעים לנהל מחסן כראוי. בראש ובראשונה בפרמידת המחסן עומדים להם מדפים למחסן. המידוף נחשב לעקב אכילס של כל בית עסק מכיוון שהוא מייצר תופעה שנקראת "פריט על פריט על פריט..". תופעה זו באה לציין שלאחר כמה זמן כבר אין מקום ואין כתובת לכל פריט, ועל כן יש לתכנן ביעילות את מיקומם הלוגיסטי של המידוף במחסן בית העסק.
בהצלחה!