כל עסק מתחום הביגוד יוכל להעיד על תחום זה כי הפסיכולוגיה השיווקית אשרמלווה את הלקוח בעת הכניסה לחנות הינה קריטית ומכרעת בכל הקשור להליךהמכירה ולשורה התחתונה – האם הלקוח יקנה ביגוד ואם כן כמה. אינספורתיאוריות והרבה מאוד מיתוסים יש לנושא. אנו פה כדי להביא לכם מספר טיפיםוהמלצות כיצד למקם נכון את הסחורה שלכם על גבי מדפים מסוגננים או לחלופין אילו פתרונות אחסון צריך להעמיד למחסן הלוגיסטי של החנות.
הטיפ הראשון יהיה בנוגע לאיך והיכן למקם את הסחורהשלכם על גבי מדפים בחנות הביגוד שלכם. נשים לב לשני היבטים: גובה הסחורה –את הביגוד המרכזי שאנו מעוניינים למכור (דהיינו המוצרים הכי נמכרים שלנו)אנו נמקם בגובה העיניים של הלקוח בצורה כזאת שהוא יוכל לקחת מהמדפים אתהביגוד שהוא בחר. צפיפות הסחורה – נסו להניח מספר פריטים מוצמצם יחסית עלכל שורת מדפים בחנות שלכם וזאת מכיוון שהלקוחות לא אוהבים הרבה מאוד פריטים בעיניים.מבחינתם זה עושה להם בלאגן גדול ואי שקט נפשי מבחינת פסיכולוגיית הקנייה.נסו למקם על גבי כל מדף מספר פריטים מצומצם אשר יכלול פריט או שניים לכלמידה. באם הלקוחות ירצו מידות נוספות תמיד הם יוכלו לבקש זאת מצוות העובדיםבחנות. באופן זה חנות הביגוד שלכם תוכל גם למצוא פתרונות אחסון נוחים למחסן שלהם וזאת מיד נרחיב.
הטיפ השני מדבר על מדפי תצוגה שלכם בחלון הראווה. הרי פה נולדת כל יכולת השיווק שלכם לשכנע את הלקוחלהיכנס דווקא לחנות שלכם מתוך עשרות של חנויות שכנות או בסביבה. אם כך, למהשהוא יכנס אליכם? התיאוריה המרכזית מדברת על כך שצריך לתת ללקוח את הסיבההמרכזית להיכנס ולאו דווקא את הפריט המרכזי. לדוגמא: אם מוצרי הביגוד שלכםמאופיינים תחת מיתוג של משהו צעיר ורענן, נסו לשדר בחלון הראווה את התחושההזו. נסו לייצר שם אווירה קלילה, צעירה, אולי מעט פריקית. כמובן, שאת בובותהתצוגה אתם תלבישו בפריטים של החנות – אך זה לא מה שימשוך את הלקוח פנימה.
הטיפ השלישי והאחרון מדבר על פתרונות האחסון שאתם יכולים למקם במחסן שלכם. יש הרבה פתרונות והרי שאופציית מדפים למחסן מיד שניה תמיד קיימת ותעשה את העבודה. אך אם אתם קצרים במקום ויש לכם מספררב של פריטים לאחסן עדיף לכם לאחסן אותם על גבי מדפים מודולרים, כאלושיתנו לכם גמישות אחסון וניצול מירבי של מקום האחסון. מידוף זה הינו מעטיקר יותר מהאופציות המקבילות, אך לטווח הארוך משתלם מאוד.
שיהיה בהצלחה