כל עסק מתחיל צריך לחשוב בשלב מסוים של הקמתו על העניין של מיתוג העסק. בעולם העסקי כיום אחד הדברים החשובים ביותר עבור עסק בשביל למצב את עצמו במקום מסוים, תחת תפיסה מסוימת נעשית באמצעות מיתוג. המיתוג יקבע הרבה מאוד משתנים באופיו של העסק החדש, או באופיו של העסק שרוצה למתג את עצמו מחדש. מיתוג נכון כרוך בהרבה מאוד משתנים שונים שנכרכים אחד בשני ויש לבצע את הפעולות הללו במקביל על מנת שהעסק או החברה תמתג עצה תחת התווית אותה הם רוצים. לא תמיד מובן מאליו שעסק שרוצה מיתוג של עסק יוקרתי יוכל רק להרים מחירים של המוצרים שלו וכך ייתפס כעסק יוקרתי. זה הרבה מעבר לכך וכאן נכנס כל הנושא של מיתוג לפעולה. מיתוג יכול להתרחש בהרבה מאוד רבדים, במיוחד בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים שיש לפנות לכמה מוקדים בו זמנית על מנת להציב ולקיים את המיתוג הנדרש בעיני העסק או החברה. מיתוג יכול להתחיל בלוגו שהחברה בוחרת לעצמה יחד עם הצבעים שהיא בוחרת לשלב במותג ובלוגו שישדרו בדיוק את מה שהם רוצים לשדר, ולדאוג שאכן זה מה שייתפס אצל הלקוחות הפוטנציאליים המיועדים. מיתוג היום הוא תורה שלמה, שעומדים מאחוריה אינספור מחקרים בשיווק שנבדקו מסביב לעולם ונלמדים כיום במוסדות לימוד אקדמאיים בדרך להכשיר את אנשים השיווק והפרסום העתידיים. אל לנו לשכוח שבסופו של דבר אנו מדברים על מוצר שיש לעשות לו מיתוג מחדש או חדש לגמרי. אנחנו צריכים לזכור את הצרכנים בצד השני ולנסות להבין את הצורך שלהם ואיך העסק או החרבה הזאת תוכל לענות להם על הצרכים. כאן המיתוג נכנס להילוך גבוה ואחרי שנעשו כל המחקרים, הניסויים והבדיקות הרלוונטיות ניתן לדעת לאן אנו רוצים למשוך את עולם המיתוג של העסק המיועד.