עיצוב המשרד שלכם מחדש הוא החלטה אסטרטגית ממעלה ראשונה. יש לשיפוץ הזה משמעויות כלכליות גדולות; הוא גם עולה הרבה כסף, אבל גם שינוי הצורה החיצונית, המיתוג שלכם, צריך להיעשות בצורה מושכלת. שיפוצים במרכז הארץ עולים לא מעט כסף, לכן אם כבר החלטתם לשנות מיתוג אתם צריכים לשאול את עצמכם מספר שאלות, כדי להפוך את ההליך הזה לכדאי, משתלם וגם אפקטיבי בסופו של יום. הליך התכנון של המיתוג מחדש, שהמימוש בסופו הוא השיפוץ והעיצוב מחדש בפועל, הוא הליך חשוב שיש להשקיע בו זמן ומחשבה, וגם משאבים אם יש צורך (למשל, באמצעות קבוצת יועצים).
שיפוץ משרדים – על מה לחשוב?
בזמן שמתכננים שיפוץ משרדים מחדש, חושבים על הכל. על הצבעוניות, החלל, החומרים, הכל צריך להילקח בחשבון. אם יש לכם רשת של משרדים ואתם רק סניף אחד, אז שיפוץ כל המשרדים של הרשת הוא הליך אף עוד יותר מורכב. בהנחה ומדובר רק במשרד אחד, חשוב לקחת בחשבון את החלל ואת העסק עצמו, ולראות איך אפשר "להוציא" ממנו כמה שיותר לטובת המיתוג של העסק. שאלות שכדאי לשאול הן לדוגמא: במה העסק עוסק? מה המהות שלו? מה רוצים שהוא ישדר? שאלות אלו חשובות כי הן אלו שיכריעו חומריות, צבעוניות ושפה גרפית. גם ההתייחסות לקהל היעד יש לה משקל רב, שהרי עיצוב של בנק אינו כמו עיצוב של חברת סטארט אפ או בית קפה. הדרך הטובה ביותר לצמצם את האפשרויות היא להכין רשימה של נושאים שהעסק מדבר עליהם, ולראות מהו המכנה המשותף ביניהם. למשל, אם רוב הנושאים מדברים על אקולוגיה, יתכן שהחומריות הטבעית, האור הטבעי והצבע הירוק הם שצריכים לשלוט באיפיון המיתוג החדש.
השיפוץ בפועל
בפועל, לאחר שהחלטתם על הכיוון הגרפי והמיתוגי, עליכם להוציא אותו אל הפועל דרך נקודות חשובות בחלל: האם יש לכם מבואה? האם יש לכם חדר המתנה? אולי איזור שירות? איך נראים המשרדים שלכם ומי יושב בהם? האם יש מטבחון? כמה אתם מעוניינים שהלקוחות שלכם יהיו מעורבים בהווי המשרד ויהיו חשופים לעובדים שאינם נותני שירות? האם יש לכם הרבה מסדרונות במשרד? היכן נמצאים החדרים? מה עם תאורה? האם יש מחסן? נסו לענות על השאלות האלו ומתוך כך יגזר העיצוב ומימושו בשיפוצים.