מאזני גשר הם אחד מהרעיונות הבולטים והנוחים ביותר לעבודה עם משקלים רבים וסחורה שיוצאת ונכנסת מהמפעל בדרך קבע. כיום, ניתן לחלק את המאזניים לשני סוגים עיקריים – מאזניים עליונים ומאזניים המותקנים בבור. לכל אחת מהשיטות יש את היתרונות שלה אשר מתאימים למפעלים שונים.
מאזניים עיליים
מאזני גשר מהסוג העילי, כשמם כן הם, מותקנים על החניה או הכביש עצמו, כך שאין צורך לחפור בורות מיוחדים או לבצע עבודות מסובכות מדיי בכדי להרכיב או לפרק את המאזניים. באופן הזה, ההתקנה יכולה להתבצע באופן מהיר מאוד וכן גם העלויות זולות משמעותית מכיוון שאין צורך לשנות את פני השטח עצמם.
מאזני גשר מהסוג הזה יכולים להתאים לכלל המפעלים אשר מעוניינים להתנסות לפני התקנה קבועה של מאזני גשר בבור וכדומה. כמו כן, חשוב לציין שאותם מאזני גשר עיליים תופסים מקום גדול באופן יחסי מכיוון שיש צורך בהוספה של רמפות עלייה וירידה למאזניים עצמם. בנוסף, לא מתאפשרת תזוזה על הרמפה מכיוון שיש בה מקום אך ורק לכלי הרכב שנושא את הסחורה.
מאזניים מותקנים בבור
מאזניים מהסוג שניתן להתקין בבור עובדים בדיוק אותו דבר ומאפשרים שקילה איכותית ומהירה, אך תופסים הרבה פחות מקום וניתן לזוז לצידם. התקנה של מאזני גשר שכאלו תאפשר לכם לשמור על יותר מקום באזור המפעל ולהתנהל באופן יעיל יותר ביום יום. המשאיות לא צריכות לעלות על רמפה ייעודית מכיוון שהמאזניים בגובה הקרקע.
אם כן, מאזני גשר הם כלי איכותי ויעיל מאוד בכל מפעל שמעביר סחורה על גבי כלי רכב גדולים, אך כדאי לשקול באופן רציני האם כדאי לרכוש מאזניים בבור או מאזניים עיליים. מאזניים עיליים יהיו זולים יותר ויתפסו מעט יותר מקום, ומאזניים המותקנים בבור יהיו כרוכים בהתקנה ארוכהיותר אך יהיו נוחים וקלים לשימוש ביום יום.