על מנת לחסוך בהוצאות תיקון הרכב רצוי לבחון את עלות חלקי החילוף, ולא לרכוש בעיניים עצומות כל חלקיק ורכיב, רק כי המוסכניק המליץ זאת. במאמר הבא נעסוק במחירי חלקי חילוף, וננסה לענות על השאלה האם חלפים משומשים יכולים להוות אלטרנטיבה לכל בעל רכב חסכן.
אין ספק כי חלפים משומשים זולים למדי לעומת חלקי החילוף הנמכרים באריזתם המקורית, הישר מהיבואן, זאת משום כל חלק נמכר בעלויות רצפה לספק, ומכל מקום האחרון יוכל להרוויח בגינו תמורה יפה. אף על פי כן נהגים ובעלי רכבים רבים חוששים ונרתעים מרכישת מוצר משומש, לא כל שכן, חלקים חילוף ברכבם. לכאורה, לבעל המוסך יש אינטרס מובהק למכור את הרכיב היקר ביותר, הן משום שיש תמורה מצד הספק, והן מפאת הפער במחיר, דהיינו- רווח נקי במינימום השקעה בתיקון.
אך מי שמוכר שמוכר חלקים משומשים, שעוברים תיקון, שדרוג ושיפוץ, יוכל לשקלל את עלות ההשקעה, העבודה והתיקון, ועדיין ירוויח לקוח מרוצה, שיחזור לכל תיקון או רכישת חלקי חילוף גם בעתיד, ואף ימליץ למכריו על המקום.
קיימים גם חלקי חילוף תואמים, שהנם זהים למקור, וברכישתם תקבלו אחריות יצרן בסיסית, ועלותם נמוכה באופן יחסי לחלקים מקוריים. רכישה מעין זו עשויה לחסוך לכם כ25% מעלות החלפים השונים.
יחד עם זאת, על בעל הרכב לוודא כי חברת הביטוח מכסה את החלקים הללו, היות ודרישת מרבית חברות הביטוח היא לחלקים מקוריים מבית יצרן הרכב, ובמידה ויימצא כי החלק אינו מקורי ואינו חדש, ייתכן כי יסירו אחריות במקרה של תאונה או נזק לרכב בעקבות הטיפול והחלפת החלק הנדון.
בכל מקרה הכלל המנחה, לאחר קבלת הצעת מחיר לחלק והשוואתו מול כמה הצעות מספקי חלקי חילוף אחרים, הוא לוודא כי קיימת אחריות ויש כתובת לפנות אליה, למקרה שחס ושלום הבעיה חוזרת על עצמה.