כשבעל עסק ירצה לפרסם איזושהי מודעת פרסום או כשחברה תרצה לייצר סרטון פרסומת השאלה הראשונה שישאלו אותם במשרד הפרסום - מה אתה רוצה להגיד? מסר שהוא חד וברור יגיע לקהל רחב יותר וימכור את המוצר שלך בצורה הטובה ביותר.
בדיוק כך גם בתחום עיצוב חנויות, לא מספיק שהעסק שלך יהיה מרוהט וצבוע בטוב טעם, על סגנון העיצוב גם לשדר מסר על החנות , בדיוק אותו מסר שהיה עובר אם היית סוגר קמפיין פרסום מאוד גדול.
להבין בחומרים זה לא מספיק
מעצבי פנים שולטים בסכמות צבעים, חומרי גלם, תאורה וקומפוזיציה אך בבואם לעצב חנות דרוש יותר מכך, העיצוב שנדרש לחנות הוא בעצם הכלי ולא המטרה כמו בעיצוב פנים רגיל, עיצוב טוב מעודד מכירה ומגדיל הכנסות.
כשאנחנו נכנסים לחנות בפעם הראשונה כל חמשת החושים שלנו פועלים בו זמנית וסופגים מן האווירה שבמקום, עיצוב פנים של חנות מותאם לאופי החנות יכול לשפר משמעותית את חווית הקניות שלנו.
עיצוב נכון של חנות לוקח בחשבון הרגלי קנייה שכיחים וחושב על הלקוח לא כארנק, אלא על בן אדם וכמו כל בן אדם יש לו דפוסי התנהגות אשר יהיו זהים תמיד. לדוגמה- חשוב שיהיה בכניסה אזור הסתגלות. אתם מכירים את זה שבבואכם לחנות בגדים עוד לא הספקת להגיד חולצה מכופתרת וכבר המוכר/ת קופצים עליך בהתלהבות ,דבר שלפעמים יכול לתת לך תחושה מאיימת. לכן, בעיצוב נכון של חנות יקצו בכניסה אזור הסתגלות כדי שלך, הלקוח, יהיה זמן להבין מה קורה סביבך ובשביל זה צריך מרחב בכניסה שיאפשר זאת.
עוד דוגמה לחשיבה כזאת היא שחנות לוקחת בחשבון שרוב האנשים הם ימניים לכן תהיה לנו נטייה להביט בחנות על המוצרים מצד ימין, אז לך, בעל החנות, יהיה כדאי לשים את המוצרים המובחרים, שיש להם כדאיות עבורך, בצד ימין.
הלקוח צודק עוד קודם
עיצוב חנויות כמו עיצוב משרדים, וכמו עיצוב מסעדות לכולם מכנה משותף, והוא היכולת להראות לך שפה חשבו עליך הלקוח או העובד עוד לפני שהחלטת להיכנס.