מחיר הדלק הפך את עניין התחבורה לסיוט יום יומי עבור מיליוני ישראלים שצריכים להגיע לעבודה וללימודים. אין ספק שעם העלאת המחירים בשנים האחרונות, בנוסף למסים הכבדים המושתתים על ייבוא מכוניות לישראל, כמעט בלתי אפשרי לעשות נסיעות ארוכות על בסיס יומי לאורך זמן. עם זאת, התחבורה הציבורית בישראל היא לא בדיוק הדברים הכי מוצלח שבנו כאן, ומחכים לרכבת תחתית בתל אביב, קו מהיר מירושלים לתל אביב וקו מהיר לב"ש מכל הארץ כבר שנים.
בנוסף לתחבורה הציבורית האיטית והלא משוכללת, גם נוצר עומס רב בקווים מרכזיים בשעות ובימים עמוסים. ניסיתם לעלות על רכבת ביום ראשון? לעלות על קו אוטובוס מתל אביב לאשקלון או מתל אביב לרמת הגולן ביום ראשון או חמישי? כמעט בלתי אפשרי להסתמך על קווי האוטובוס ולוח הזמנים של הרכבת כאשר העבודה והתואר שלכם תלויים בזה.
אז מה אפשר לעשות?
טרמפ. זה כל הסיפור. בארץ היה מקובל מאוד לתפוס טרמפים במהלך השנים, עד שבעקבות חשש לחטיפות, הפכו הטרמפים לעניין בעייתי. אבל זה לא חייב להיות כך. לוח טרמפים מסודר, כזה שמבוסס על היכרות בסיסית בין האנשים שנוסעים יחדיו יכול לעשות את העבודה עבור כולם. הנהג יוכל לחסוך בעלויות ואפילו למצוא לו חברה שתנעים את זמנו במהלך נסיעות ארוכות יותר וארוכות פחות, זאת הזדמנות מעולה להכיר אנשים ובעיקר להגיע למקום יעדך במינימום זמן. גם הנוסע מוצא את עצמו בנסיעה נוחה בצורה משמעותית מהנסיעה באוטובוס, כאשר רוב המקרים גם הנסיעה תהיה זולה יותר גם לנוסע, שיוכל להגיע בזמן ולא להיות תלוי בתחנות האיסוף של האוטובוס. תשאלו את הסטודנטים שמנסים להגיע לבאר שבע, לוח טרמפים בן גוריון היה אחד הדברים הכי מבורכים שקרו לסטודנטים הדרומיים, והקל משמעותית על דרך ההגעה ללימודים.