מדי שנה נשלחים עובדי ארגונים וחברות לשהייה ממושכת בחו"ל, על מנת לפקח ולתאם את הפעילות העסקית במדינת היעד. מעבר זה המכונה relocation כרוך במספר רב של סידורים טכניים הנעשים עוד בטרם נסיעה, כאשר אחד החשובים שבהם הוא הסדרת ביטוח רפואי עבור העובד ובני משפחתו.
האם באמת נחוץ לעשות ביטוח רפואי לרילוקיישן ?
בהחלט. כאשר שוהים לאורך מספר שנים בניכר מופיעות באופן טבעי בעיות בריאות, הדורשות מן האדם להסתייע בשירותים הרפואיים של מדינת מגוריו. ואולם, בארצות רבות בתבל אינך יכול פשוט לצעוד אל המרפאה או אל בית החולים ולקבל טיפול, מה עוד שהעלויות עשויות להיות גבוהות במיוחד, כפי שיודע כל מי שנזקק אי פעם לטיפול בארה"ב. על כן, לפני ביצוע רילוקיישן חשוב מאוד לרכוש פוליסת ביטוח רפואית, המקנה אפשרות לקבל את הטיפול הנחוץ במוסדות רלבנטיים, וזאת לצד כיסוי הוצאות בריאותיות על ידי החברה המבטחת.
מה כולל הביטוח ?
פוליסות ביטוח בריאות לחו"ל משתנות בין הגופים והחברות השונות מבחינת עלויות, תחומי הכיסוי, אפשרויות הטיפול וגובה ההשתתפות העצמית. על כן חשוב לוודא שהמעסיק אכן רוכש עבורכם פוליסה מתאימה, או לחילופין לרכוש אחת באופן עצמאי. על התחומים הנכללים והמכוסים בביטוח הרפואי נמנים בין היתר אשפוזים בבתי חולים ופנייה לחדרי המיון, ייעוץ מטעם רופאים מומחים ומעבר ניתוחים דחופים, טיפולי שיניים ובדיקות הקשורות להיריון, טיפולים לילדים, אבחונים ותרופות. ככל שהכיסוי רחב יותר כך ניתן לעשות את המעבר לחו"ל בראש שקט, ובידיעה כי ניתן יהיה לקבל את הטיפול הרפואי בעת הצורך.
בחירת חברת מבטחת
זכרו כי אין דבר החשוב יותר מבריאותכם, ושבנסיעה לתקופה ממושכת ישנה סבירות גבוהה שאכן תזדקקו לסיוע רפואי כלשהו. על כן בשעה שבוחרים את החברה המבטחת כדאי לתת את הדעת על האמינות והמקצועיות שהיא משדרת, ושאתם חשים שיש עם מי לדבר ועל מי לסמוך. בנוסף, מומלץ לבחור בחברה המעמידה כיסויים מקיפים ככל האפשר תוך מתן שירות אדיב וזמין ללקוחותיה, כולל מענה טלפוני או אינטרנטי בעברית לאורך כל שעות היממה.