פתיחת שוק הרכב לייבוא אישי מארה"ב, הביאה עמה מספר שינויים ותמורות בשוק הרכב הישראלי. מאז החליט שר התחבורה על הצעד האמיץ של מתן היתר לייבוא רכבים אירופאים מארה"ב ניתן היה לצפות שמאות כלי רכב אירופאים ביבוא אישי מארה"ב, יציפו את כבישי מדינת ישראל, לצערנו הדבר לא קרה וזאת בגלל מכלול של סיבות הכוללות בין היתר את ההרעה במצב הכלכלי של אזרחי ישראל.
למרות זאת, פתיחת שוק יבוא הרכב האישי בצורה שמאפשרת יבוא של רכבים בתקינה אמריקאית לישראל, גם אם אלה לא יוצרו מראש בתקינה אמריקאית היא צעד מעודד ובונה אמון של משרד התחבורה כלפי אזרחי ישראל. אם בעבר נחשב היבוא האישי לענף אשר מעורר קשיים ובעיות למשרד התחבורה, הרי שכיום מנסים ראשי המשרד להפרות ענף היבוא האישי לרכב ולפתח אותו בצורה כזו שיהיה מסוגל להוות תחרות אמיתית לקרטל יבואני הרכב אשר שולט בשוק הרכב הישראלי ביד רמה כבר עשרות שנים.
לטעמנו מה שמעכב את פריחת השוק, הוא החסמים שמסה לשים רשות המסים, טענות קשות של זיוף חשבוניות רכישת הרכבים ביבוא האישי הביאו עמם הפניית משאבים של רשות המיסים לפתיחת חקירות ובדיקת הרכבים שיובאו לישראל ביבוא אישי, היינו בדיקה האם מחירו של הרכב, אכן משקף את שוויו האמיתי.
אנו בדעה כי אמנם כמו בכל ענפי היבוא, גם בענף היבוא האישי לרכב ישנם פירות רקובים אשר מנצלים את שיטת התמחור של המכס בכדי להצהיר על מחיר קנייה נמוך יותר ולשלשל לכיסם את ההפרש, אך מרבית העוסקים בתחום יודעים לתמחר את העיסקה מראש בצורה חוקית, הגיונית ונכונה הן עבור הלקוח והן עבור היועץ.
יתרה מכך, לדעתנו רשות המסים "יורה לעצמה ברגל" עת היא מפעילה את מכבש הלחצים והחקירות, ובמה דברים אמורים:
מעל ל-90% מן הרכבים המגיעים לישראל ביבוא אישי, הם רכבים משומשים, כל אדם המייבא רכב ביבוא אישי משומש לישראל נדרש לשלם למדינת ישראל באמצעות רשות המיסים סכום נכבד של 115% ממחיר הקנייה בחו"ל. אין ספק שיבוא אישי של 3000 רכבים בשנה מכניס רווח עצום לקופת המדינה. במידה והיבוא האישי היה מפסיק לחלוטין, היו צריכים כל אותם אזרחים שביצעו או יבצעו יבוא אישי לרכב לרכוש רכב בישראל, היות וגם כך מחיר הרכב ביבוא אישי נמוך משמעותית ממחירו של רכב מקביל בישראל, הרי ברי לכל כי אותם מייבאים, היו נאלצים לרכוש רכב משומש בישראל. רכישת רכבים משומשים בישראל אינה מכניסה לקופת המדינה ולו שקל אחד בצורת מס קנייה, מכס ומע"מ היות ומסים אל שולמו על ידי היבואן עת נרשם הרכב לתנועה בפעם הראשונה כאשר נמכר כחדש.
המסקנה היא שרשות המסים במקום להסתכל על חצי הכוס המלאה, היינו על כך שקופת המדינה מועשרת בעשרות מיליוני שקלים בשנה בגין יבוא אישי של רכבים משומשים לישראל, עשרות מיליונים שלא יגיעו בדרך אחרת לקופת המדינה, מעדיפה רשות המסים והעומדים בראשם להסתכל על חצי הכוס הריקה ולטעון טענות כי המייבאים מצהירים הצהרות כזב בנוגע למחירי הרכבים וכי המדינה למעשה מפסידה בכל שנה מיליוני שקלים בגלל היבוא האישי.
כפי שהוסבר לעיל , טענה זו של רשות המסים אינה נכונה בעליל היות ואם כלאותם מייבאים יירכשו רכבים בישראל, לא יהיה בידם התקציב לרכוש רכבים חדשים (בגלל זה בחרו מראש ביבוא אישי של רכב משומש) ועל כן יאלצו לרכוש רכבים משומשים בישראל, מה שכמובן לא יכניס כספי מסים לקופת המדינה.