יש לכם סטארט אפ. רעיון מצוין שברור לכם שיכול להביא לכם את המיליון הבא. בעל רעיון הוא בעל חלום. ניתן להגשים אותו, במידה ומתבצעת חשיבה חכמה, התארגנות נכונה ושימוש באמצעים שיווקיים ופרסומיים שיהיו מתאימים לקהל היעד ויבצעו את העבודה כמו שצריך. לא די להבריק ברעיון, מוצר חדש חייב לצאת אל השוק מגובה בתוכנית עסקית שתצליח 'להעביר אותו את המסך'.
כדאי או לא?
לפני ביצוע תוכנית עסקית, יש לבדוק האם סטארט אפ שחשבת עליו אכן כדאי עבור פיתוח מוצר חדש. בעת תהליך ייעוץ עסקי, נבדק האם מוצר חדש, כדאי מבחינה כלכלית. רעיונות יכולים להיות בלתי יישימים. פיתוח מוצר חדש חייב להיתמך בעובדה כי אחוזי ההצלחה שלו גבוהים יותר מאחוזי הכישלון. אחרת ההפסד הכלכלי לא יאחר להגיע.
מהי אסטרטגיה עסקית?
על מנת לייצר אב טיפוס עבור רעיון סטארט אפ, יש צורך לגבש תוכנית התנהלות עסקית אשר תהווה את הבסיס ואת המדרגות אליהן יש להגיע. כל מדרגה צריכה להיות קבועה על ציר זמן שמאפשר לכל התוכנית להתנהל קדימה עד יצירת אב טיפוס. כל צעד מתוכנן בקפידה וכל התנהלות מלווה על ידי אנשי מקצוע מתמחים בנושא.
מוצר חדש תלוי בגורמים שונים
תוכנית אסטרטגית מקצועית הינה התשתית עבור אב טיפוס לקראת המוצר החדש. בתוכנית זו קיימת התייחסות לכמה גורמים: מי עתיד לרכוש את המוצר, מה אופיו של קהל היעד, מהם הרגלי הרכישה שלו, כיצד הוא נחשף למידע חדש (מהם ערוצי הפרסום בהם הוא עושה שימוש) וכיצד ישתלב האינטרנט במערך השיווק והפרסום.
מעבר לכך, חשוב לבדוק עד כמה המוצר אכן ישרת את קהל היעד (אטרקטיבי או לא), מי הם המשקיעים וכיצד יתנהל משא ומתן מולם, מהם העליות שיש לקחת בחשבון, מהם המצבים בהם יתכן כי יהיה צורך בהשקעה נוספת, האם היא כדאית, האם היא אפשרית מבחינת התזרים השוטף, מה לגבי צפי הצלחה, מה לגבי אנשי שירות עמם יש לעבוד כדי לקדם את המוצר החדש (רשתות שיווק, ספקים, אנשי מכירות) ועוד.