הענקת מתנות לחגים מהווה הזדמנות עסקית מצוינת לחיזוק הקשר בין הלקוח לארגון, ליצירת שיתופי פעולה, לשיפור תדמית החברה ולהעלאת רווחיותה.
על מנת למנף את ההזדמנות המבורכת הזו, חשוב להשקיע יותר זמן ומחשבה בבחירת מתנות ללקוחות.
ריכזנו עבורכם מספר טיפים, שיהפכו את חווית הרכישה לקלילה, נעימה וכמובן, פרודוקטיבית יותר:
· התאמה לקהל היעד – חשוב לנתח את פרופיל הלקוח הפוטנציאלי שלכם (ככל שניתן) על פי מין, גיל, אזורים גיאוגרפיים, תחומי עיסוק, תחביבים ועוד. כך תוכלו, להתאים מתנה, שפונה למכנה המשותף הגדול ביותר, בקרב לקוחותיכם הקיימים והפוטנציאליים.
· התאמה לאופי החברה – מתנה, המתאימה לסוג העסק, לאופי של החברה ולמסר שהיא מבקשת להעביר, משפרת את התדמית ומחזקת את המיתוג של המוצרים המובילים. חברת היי טק יכולה לבחור לרכוש גאדג'ט חדשני עבור לקוחותיה המסורים (דיסק או קי, אביזר למחשב נייד ועוד..) ואילו חברת קייטרינג תוכל לחלק כוסות מודפסות, פותחן ליין, תחתיות מעוצבות לשתייה חמה וכו'.
· מתנה המתאימה "לרוח התקופה" - האופנה חלה גם על המתנות. לא תרצו להעניק ללקוחותיכם מתנה שאבד עליה הכלח... כדי למנוע מצבים מביכים כאלו, מומלץ להזמין מתנות רק מחברה גדולה, מבוססת, דינאמית ובעלת מוניטין, המתמחה בשיווק מוצרי פרסום וקידום מכירות. חשוב לבצע סקר שוק כדי להבין מה נחשב "אין" ומה "אאוט"...
· מתנה שימושית – בחירה של מתנה שימושית, שתלווה את הלקוחות בשגרת היום יום, הן תחזק את תחושת הנאמנות שלהם לחברה והן תסייע בהגברת החשיפה שלכם. (תחשבו, למשל, כמה פעמים ביום ייתקלו בלוגו של החברה שלכם, המתנוסס על גבי שעון הקיר שהענקתם ללקוחותיכם הנאמנים לכבוד החג).
· מתנה מקורית – מעבר לשימושיות של המתנה, חשוב לבחור במתנה מקורית, חדשנית וייחודית, שתבדל אתכם מהחברות המתחרות. מתנה, שהושקעה בה חשיבה מעמיקה ויצירתית, משפרת את תדמית החברה וממתגת אותה גבוה בעיני הלקוחות. מתנה כזו, היא מתנה בלתי נשכחת ובולטת באופן חיובי, מתוך ים המתנות שלקוחות מקבלים מספקים אחרים.
· מתנה מרגשת – מתנה אישית עם ערך סנטימנטאלי היא מתנה שמלווה לקוחות ועובדים לאורך שנים. היא גם מחזקת את הקשר ואת הנאמנות שלהם לארגון (בקרב הלקוחות היא תסייע בקנייה חוזרת ובקרב העובדים, היא תתרום לשיפור המוטיבציה והתפוקות האישיות).
דוגמאות למתנות אישיות ומרגשות: אלבום תמונות מעוצב, מגבת רקומה עם ברכה אישית, ספר עם הקדשה וכו'.
בין אם מדובר במתנות ללקוחות ובין אם מדובר במתנות לעובדים, חשוב לצרף ברכה ו/או הקדשה אישית ומרגשת מהמנהלים הבכירים בחברה (הענקת המתנה באופן אישי על ידי המנהלים תתרום, אף יותר לתחושת השייכות, המשפחתיות ולחיזוק הקשר).
רכישת מתנות ללקוחות (או לעובדים) אינה עניין של מה בכך. חשוב להשקיע מחשבה ויצירתיות, הן בבחירה נכונה של החברה המשווקת מוצרי פרסום והן בבחירת המתנה עצמה.