|
|
|
|
|
מאמר מפי איש הקבלה בנושא "תכשיט" ו"תכשיטי קבלה"
|
|
|
בס"ד
מאמר מפי איש הקבלה
www.sharhasodot.com
"תכשיט"
תכשיט, סוג של קמע, הפך בדור האחרון למוצר נפוץ הנישא על צוואריהם או על אצבעותיהם של רבים, הרואים בזה סוג של הגנה או הגשמת משאלה כפי הכתוב או חרוט בתכשיט.
אבקש להעיר: יש אנשים אשר שמים תמונות תכשיטים אלה בקיר האתר שלי ללא הסכמתי וברצוני לומר כי אין לי יד ורגל בעניין, המוצרים אינם שלי ואני אישית נגד הדרך שבה התעשייה הזו פועלת.
אמר החכם באדם: "נאוו לחייך בתורים צווארך בחרוזים תורי זהב נעשה לך עם נקודות הכסף" ולעת אחרת אפרש זאת עפ"י הסוד.
כעת המאמר. מאמר זה נכתב עקב בקשת רבים מהחברים החשים בלבול וחוסר ידע במותר ובאסור בכל הקשור לתכשיטים עליהם מוטבעים או חרוטים שמות קודש.
כאשר אדם נושא את שמו של האל או פסוק מסוים על תכשיט כלשהו בדרך שאינה "פוגעת" בכבוד שם האל, הדבר בהחלט יכול לגרום לו למשוך אנרגיות חיוביות הנותנות תחושות טובות.
פירוש מתוך ספרי "העולמות ושרפי קודש"
בתורה כתובים 5754 פסוקים. התורה נקראת י-ה-ו-ה ולכל פסוק שם בפני עצמו. שנאמר: "זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור". אדם שאינו למד סוד זה לעומקו אינו הגיע עדין לחכמת הקבלה.
מפסוק זה משתלשלים מלאכי עליון אשר ברשותם להתקרב אל גאון תפארתו וממלאכים אלה משתלשל כל מלאך בסוד: נפש, רוח, נשמה, ונמשך מהיכן שנשרש וכך פעולתו. מבלי להתערב בפעולתם של מלאכים שונים.
השם הקדוש יהו-ה נחלק ל- 26 דרכים וכל דרך הינה לימוד בפני עצמה. 26 - דרכים אלו נחלקות לאלפים ורבבות שהם 5754 פסוקים. 5754 פסוקים נחלקים לארבע דרכים שהן... עד כאן.
יוצא, שכל פסוק שבתורה משתלשל ממנו שם האל באופן שונה ושם של מלאך, בין אם בגלוי ובין על דרך הנסתר שהיא: חילופי אותיות בדרכים שונות, צופנים, גמטריא וכו'.
אנשים רבים הנושאים תכשיט כלשהו ועליו חרוט או מוטבע פסוק מסוים, עליהם להבין כי בפסוק מוסתר או גלוי שמו של האל ושם מלאך. לעתים מאותו פסוק נשרש שם של מלאך הממונה על דבר שלילי לאדם והאדם אינו יודע זאת כלל. כל זאת מבלי להתייחס למילים אשר כתובות בפסוק. יתכן שהפסוק מורה על משמעות חיובית אך המלאך הנסתר בפסוק תפקידו ומעלליו שליליים.
כאשר שם האל או המלאך מוסתר על פי דרך הסוד אין כל סיכון בעניין. אך יש לשמור על קדושת התכשיט. כאשר שמות אלה גלויים, ברוב המקרים האדם פוגע בכח מזלו, משלה את עצמו בכך שאותו תכשיט עם אותם שמות קודש יגנו עליו.
עלינו לשאול, מה הסיכון בנשיאת תכשיט זה אם בכלל ומהם הכללים?
א. עליכם להבין כי כתב קודש על תכשיט יש בו שתי משמעויות: 1. תכשיט החרוט בעבודת יד ונעשה הדבר ע"י אדם בקי בנושא, זהו קמע לכל דבר בין אם הוא כשר או פסול. 2. תכשיט המוטבע עליו שם קדוש או אותיות ופסוקי קודש, לא הושלמה בו התבנית הרוחנית כולה.
ב. אדם הנכנס עם תכשיט זה לבית עלמין, חל על זה איסור חמור.
ג. אדם הנכנס עם תכשיט מסוג זה לשירותים המכונים מקום טמא, (לכן אין שם מזוזה) זהו איסור חמור ומבזה את שם האל.
ד. אדם הנושא תכשיט זה, מקיים יחסי אישות ובודאי נוגע במקומות אינטימיים טמאים, העניין מובן.
מכיוון שאין לי עניין להרע לאף אדם וכל כוונתי היא לעזור, לא ארחיב יתר על המידה בנושא אלא אציין מספר פסוקים.
"ולא יחללו את שם קדשי" (ויקרא כב' ב') "ולא תחללו את שם קדשי" ( ויקרא כב' לב') "ואת שם קדשי לא תחללו במתנותיכם ובגילוליכם" ( יחזקאל ) כמו כן, רבים מצדיקי עולם התייחסו לעצם חילול שם השם בדיבור, מעשה ושימוש בשמו. אור החיים, רמב"ן, רבינו בחיי, אבן עזרא, מצודת דוד, זהר, רש"י, עמוס, רד"ק ועוד.
מהאמור לעי"ל, אין זה אומר חלילה כי כולם צריכים להשיל מעליהם תכשיטים אלה, אלא יש לדעת כי צריך לנקוט במשנה זהירות בעניין. אלה שנכנסו עם תכשיט מסוג זה למקומות שהזכרתי ותחושתם כעת לא נוחה יעשו פעולה זו:
להרתיח מים ולמזוג לכוס. לשים בתוך הכוס את התכשיט למס' רגעים ולשטוף במים קרים. יש להיזהר בתכשיט שחלקו או כולו עשוי פלסטיק וכדומה כדי שלא יימס. במקרה זה, לשטוף במים חמים פחות. לאחר שהתכשיט היה מס' רגעים במים להוציאו ולייבש במגבת. לסיום, לפתוח ספר תהלים באופן אקראי, להניח את התכשיט בתוך הספר לילה אחד לפחות ואז אפשר לענוד את התכשיט.
ודאי תשאלו מדוע במים? אמרו חכמי הקבלה: כל דבר גשמי תופס טומאה מלבד מים. הכוונה, הנוגע בטמא טמא והנוגע בטהור טהור.
דוגמא: אדם מרים ספר תורה והולך בבית כנסת. לעתים יש ציבור רב ולא ניתן להגיע אל ספר התורה ולנשקו. מה עושים? אפילו שנוגע האדם בזה אשר מרים את ספר התורה, כאילו נגע בספר התורה. מניין? במשקל של הנוגע בטהור טהור וההיפך.
ברכה והצלחה לחברים ולכל עם ישראל.
אם מאמר זה מצא חן בעיניכם, שתפו אותו עם חבריכם לזיכוי הרבים.
החבר, איש הקבלה יצחק אטיאס
כל הזכויות שמורות.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
דור המשך לשושלת אנשי קבלה עתיקת היומין. למד משחר ילדותו את חכמת הקבלה על ענפיה הרבים, חוקר חכמת הפרצוף וקבלה מעשית, כותב ספרי קבלה ומאמרים מרתקים. פענח סודות עמוקים בתורת הקבלה וזכה להתגלויות אשר חלקן פורסמו ברבים.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת איש הקבלה יצחק אטיאס
מהם כישופים ומדוע הם אסורים? מהם האיסורים? במה זה פוגע וכיצד זה משליך על החיים? מדוע פוקדים קברי צדיקים ומדוע? מהן האמונות התפלות וכוחן? קראו את הפרוש המעמיק על דרך הקבלה עתיקת היומין
|
מה פרוש עזר כנגדו? כיצד זה בא לידי ביטוי בזוגיות היומיומית? קרא מאמר מרתק זה המפרש לך זאת עפ"י הקבלה עתיקת היומין.
|
מדוע כאשר מגיעים לפיסגה נופלים? מה מסתתר מאחורי זה ? מצא את הסיבה על דרך הקבלה עתיקת היומין
|
מאמרים נוספים בנושא קבלה
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים
|
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.
|
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.
|
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...
|
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.
|
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.
|
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.
|
|
|
|
|