הדמיות אדריכליות-
דבר ראשון מה היא הדמיה אדריכלית?
כששואלים אותי מה אני עושה בחיים, אני כל הזמן נאלץ להסביר לאנשים מה זה הדמיות מחשב, וההסבר הולך ככה: כאשר אתם עוברים על יד פרויקט בנייה, כמעט תמיד על הגדר יש תמונה של איך הבניין יראה בעתיד. התגובה של כולם היא - אאאאאא , הבנתי. התמונה הזו על יד הפרויקט בנייה (או על גדר הפרויקט) נהייתה חלק מהנוף כמעט כמו המארבל בטון או המנוף.
אם לפני 10 שנים הייתי נותן את ההסבר הזה אני לא בטוח שאנשים היו מבינים על מה לכול הרוחות אני מדבר. וזו בדיוק הסיבה שהיום חובה הדמיה לפרויקט אדריכלי. אם הקדמה הטכנולוגית ,הלקוחות הפוטנציאליים דורשים הרבה יותר מהנותן שרות, הם כבר לא מקבלים תכניות אוטוקדיות או אפילו סקיצה תלת מימד בSketchup, הם רוצה לראות תמונה של העתיד. להציץ קדימה.
סוגי ההדמיות האדריכליות והשימושים שלהם-
הדמיית חוץ- זוהי תמונה של המבנה מבחוץ בלבד. בדרך כלל מיצרים הדמיית חוץ לצורך פרסום על גבי הגדר של הפרויקט, בפליירים למשרד מכירות, לאתר האינטרנט של הפרויקט ועוד.
הדמיית פנים- זוהי תמונה של חלל פנימי אדריכלי כלשהו.
השימושים העיקריים בהדמיות פנים הם: אישור עיצובי לפני תחילת שיפוץ\בנייה, פרסום לדירה או כחלק מפרסום רחב של פרויקט שלם.
הדמייה פנורמית של חלל פנים אדריכלי - זוהי הדמיה של החלל פנים,ההבדל הוא שהלקוח יכול לסובב את המצלמה 360 מעלות, ולכול הכיוונים.השימושים העיקריים הם פרסום באתר האינטרנט של הפרויקט, אישור עיצובי לפני תחילת עבודה פיזית ועוד.
סיבוב ווירטואלי בחלל האדריכלי - זוהי תוכנת מחשב שדומה למשחק מחשב בסגנון יריאות ממבט ראשון (כמו Doom). הלקוח מקבל דיסק אם תוכנה או לחלופין הוא מוריד את התוכנה מהאתר של הפרויקט, ואז הוא יכול להסתובב בחלל פנים בעזרת המקלדת, העכבר ו\או ג'ויסטיק.
היום הרבה חברות הדמיות מיצרות סיבוב ווירטואלי המורכב מאוסף פנורמות , זו לא הכוונה שלי. ההבדל הוא שבפנורמה המשתמש יכול לסובב את המצלמה לכול כיוון ,אך הוא לא יכול לזוז ממקומו (כאילו רגליו מחוברות לקרקע) בסיבוב ווירטואלי אמיתי (בזמן אמת) יכול המשתמש לזוז גם קדימה, אחורה, שמאלה, ימינה.
בנוסף אפשר להוסיף לסיבובה ווירטואלי צלילי צעדי רגלים כשהולכים, תנועת הליכה (הראש עולה ויורד),מוזיקת רקע, תמונה זזה בטלוויזיות שבחלל ועוד. כול אלו מכניסות את הלקוח לחוויה ווירטואלית אמיתית ומחברות אותו אם הפרויקט של הקבלן. שרות כגון זה מציעים רק קומץ קטן של אנשי הדמיות בארץ, וביניהם החברה שלי - המימד הרביעי הדמיות.
להסבר נוסף ,הוראות הפעלה ודוגמה להורדה לחצו כאן.
סרטון שיווקי אדריכלי - זהו בעצם סרטון באורך של בין 2 ל-5 דקות שמציג פרויקט אדריכלי כלשהוא בצורה פרסומית. אם מוזיקה, דיבוב (לפעמים), אנימציה ועוד.
דוגמה לסרטונים ניתן למצוא כאן.
לסיכום - ישנם סוגים רבים ומגוונים של הדמיות אדריכליות, והסיבה לכך היא שיש ביקוש רק להדמיות. ישנם אפילו עיריות רבות שלא מקבלות סט תוכניות ללא הדמיה לאישור בניה.
כמו כן גם פרסום ומכירה של פרויקטים היא תחום תחרותי מאוד שבו הכלים החשובים ביותר הם וויזואליים וחוויתיים, וזה בדיוק מה שהדמיות מספקות לאיש מכירות, את הכלים להצליח.
לפרטים נוספים אודות חברת "המימד הרביעי הדמיות" ,דוגמאות מגוונות להדמיות, ומידע נוסף על הדמיות בכלל אנא כנסו לאתר הבית שלנו כאן.