משרד התחבורה מחייב כעת כל בעל רכב לתקן את הרכב שלו במוסך מורשה בלבד. זה אומר שפז'ו ירושלמי יוכל להיות מתוקן רק במוסך מורשה פז'ו בירושלים. אי אפשר לשלוח אותו למקום אחר, ואם עשיתם כן – בעת מעמד הטסט תפסלו ותצטרכו לעשות טסט מחדש. כלומר, מוסך פז'ו בירושלים הוא המקום היחיד שאפשר יהיה לעשות בו טסט, נקודה. זו הצעת חוק ממשלתית שנכנסת לתוקף ב-1 לינואר 2013.
ועידה התקיימה מול שר התחבורה והכריעה: הולכים להצעת חוק שמגינה על המוסכים המורשים
בוועידה שהתקיימה לפני מס' שנים באיגוד המוסכים – עלתה תמונה מטרידה. יש כ-2500 מוסכים לא חוקיים, לעומת כפול מוסכים חוקיים. ובכל זאת, בשל המחירים והתור – אנשים רבים מעדיפים לא ללכת למוסך מורשה פיג'ו בירושלים אלא לאיזה חאפר שמבין קצת בפז'ו ולסכן את עצמם את ה נוסעים ואת הקולגות שלהם על הכביש. השוק השחור בחלקי חילוף לרכב הוא מזיק ומסוכן, יש בו הרבה חלקים מזויפים וגנובים ויש בו כסף רב – הוא מגלגל 2.5 מיליארד שקל בשנה. מדובר בתופעה בעייתית, של מאפייה, שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה אותה ולכן היא הוציאה את החוק הזה שיכנס לתוקף למנגינת לבם של מוסכים בלתי מורשים.
הצעת החוק מגינה על הצרכן מפני חלקים מסכני חיים אדם
הצעת החוק הממשלתית היא בעלת אינטרס לצמצם את המוסכים הללו – ויש למוסכים המורשים אינטרס ולכן הם ישתפו פעולה. מדובר בנזק של מאות מליוני שקלים למוסכים המורשים בשנה בשל הפסד עבודה וגם למותגים עצמם שסובלים מהשוק של הזיופים. הגברת האכיפה היא גם חלק מהעניין, במיוחד נגד שימוש בחלקים מזויפים ו/או גנובים – שהם שלושים אחוזים מכלל החלפים שנמכרים בארץ בכל שנה. הבעיה היחידה, כך אומרים בעלי המוסכים, היא האם הממשלה תצליח באמת לאכוף את התופעה, שהיקפה כאמור עצום ותקציב אין.